Zou het de hoeven kunnen zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Zou het de hoeven kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 16:47

DC heeft dus al een paar maanden last van haar voorbenen. Eerst dachten we dat het tendonitis was maar ik begin toch wat te twijfelen hoor! Ze blijft maar struikelen alsof ze door haar voet gaat. Soms hebben wij dat ook dat je een verkeerde beweging maakt en je gaat door je voet of knie. Zij lijkt dit constant te hebben en staat heel wankel op haar voorbenen. Zou het aan haar hoeven kunnen liggen? Ik heb best wel een behoorlijke goeie hoefsmid maar de laatste keer kon hij eigenlijk maar weinig doen omdat ze nog steeds met het verband om haar achterbeen zat en ze geen evenwicht kon houden. Zou het kunnen dat ze te hoog staat op haar hoeven en heeft iemand al zoiets eerder meegemaakt? Graag advies want hier kom ik toch echt niet meer uit!! Verward

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:15

Ik wil niet "alweer" met mijn Hoefkatrol ontsteking aankomen want dat hoeft het helemaal niet te zijn natuurlijk. Maar als DC al lang last heeft van haar voorbenen en ze dus niet goed optilt zou het heel goed kunnen dat ze ergens in haar voorbenen slijtage heeft.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze niet goed kan afrollen doordat haar hoeven te lang zijn of te lang onbekapt en dus een beetje plat?
Struikelt ze echt over haar eigen voeten of heb je het gevoel dat ze het been gewoon niet goed weggezet krijgt?
Ik adviseer toch altijd om een veearts te laten kijken naar dit soort problemen. Als je op tijd een goede diagnose hebt kan dat zoveel schelen.......

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:06

Kreupelheden beoordelen over internet is altijd erg lastig. Zeker dit kan zo veel verschillende oorzaken hebben, idd door te lang niet bekappen waardoor de hoeven te lang worden maar ergens lijkt me dat onwaarschijnlijk als je zegt dat het al 3 maanden duurt. Laat er een DA naar kijken, dat werkt nog altijd het beste.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:54

Kan het niet meer te maken hebben met de enorme wonden die ze aan haar been gehad heeft? Dat zou ik toch vragen aan de DA. DC is nog jong, groeit nog, dus als ze ergens te korte spieren/pezen of wat dan ook heeft, en daardoor struikelt, dan is er nu misschien nog wat aan te doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, Muronia, Saaams en 28 bezoekers