WIntervacht nu al?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nicole_oud

WIntervacht nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 10:02

Mijn paard Irano heeft nu al heel lang haar. Na een dik half uurtje rijden
is hij al helemaal nat. Dit is erg vervelend. Drogen duurt een tijd en ik heb gelezen dat dit voor de spieren en gewrichten niet goed is.

Het eiwit-gehalte van mijn paard was na een bloedonderzoek 64 terwijl normaal de bandbreedte tussen de 60 en 90 ligt. Hij krijgt naast brok hooi en elke dag zemelen met muesli. Onlangs is gebleken dat onze paarden niet elke hun ochtendportie krijgen. Is er verband tussen laag eiwitgehalte en nu al een dik vacht?

Mijn paard staat overdag tot 14.00 uur op wei. In de stal is het niet koud.

Wat kan ik doen om het vacht kort te houden?

Groeten Nicole

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:27

deken erop gooien!
Polly gaat woensdag naar binnen en meteen onder een zomerdekentje.
Enne als dat zweet zolang duurt met opdrogen, ik heb altijd geleerd dat water sneller droogt dan zweet, ik spons haar dus even af op de zweetplekken, zweet mes erover en hoppa.
Nu mag ze meteen rollen maar strakjes meteen een dekentje eroverheen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 16:32

Ja dat klopt wat Polly zegt, als je een bezweet paard even afsponst of afspoelt na het rijden drogen ze veel sneller op dan wanneer je ze bezweet wegzet!

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:37

Het is niet ALLEEN een kwestie van warm houden. De hoeveelheid licht dat een paard krijgt speelt ook een rol. De dagen worden nu toch alweer iets korter. Let maar eens op , als straks in februari de dagen weer langer gaan worden, verliezen paarden al veel van hun wintervacht, terwijl het toch nog flink koud kan zijn.

Een galop verdrijft elk kwaad

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:45

Baduh is al 2 weken kreupel door scheurtjes in een spier, en ik merk dat ie veel sneller een wintervacht krijgt omdat ie zich niet warm kan houden door lekker te bewegen. Hij heeft dus een dekentje om.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie