Paard plast veel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Paard plast veel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 13:45

Mijn paard plast héél veel! Iedere dag moet ik zijn box bijna kompleet uitmesten, omdat die dus echt ze*knat is! Meestal ga ik er ´s ochtends vroeg heen om de box leeg te halen, zodat ´ie kan uitdrogen en aan het einde van de middag ga ik er dan weer zaagsel in doen.
Er is bij ons geen een paard die zo nat is als Dikke (die hebben misschien 1-2 natte plekken).
Is dit normaal? Hij geeft niet de indruk dat ´ie ziek is of zo! Ziet er goed uit, eet normaal enz. Ik had laatst de DA voor een groot bloedonderzoek , waar ook de waarde van de nieren bij zat, daar was alles okay. Omdat ik zelf niet de indruk had dat er iets niet in orde is, heb ik er de DA ook niet naar gevraagd, maar op het moment begint iedereen op stal me te vragen of het wel normaal is dat Dikke zoveel plast??!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:27

Is het een merrie? Dan is ze misschien hengstig. Bij katten (sorry, heb ik nl meer verstand van) kan het duiden op bijvoorbeeld suikerziekte of blaasontsteking. Hopelijk hebben anderen betere suggesties & raad.

Suc6
=^.,.^=

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 16:25

Toen michelle in d'r kleinere stalletje stond,moest ik ook iedere dag totaal uitmesten en lag er achterin echt een plas van een cm diep ongeveer,echt niet normaal,nu heeft ze dan een wat grotere stal en is het een stuk minder,nog wel nat hoor,maar de plas kan weglopen achterin.
Dit heeft ze altijd al gehad,ik denk omdat ze een merrie is? Als ze idd hengstig is is het 2 keer zo erg Haha!

Nu staat er een oudere bijna even grote pony in dat stalletje en die heeft het ook niet.
Misschien raar,maar ik heb niet het idee dat er wat aan de hand is hoor.

Als jij een echt grote stal hebt dan zou ik me toch wel zorgen gaan maken Tong uitsteken

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 16:59

Dikke is een ruin en z´n stal is ong. 3,5 x 4 , redelijk groot dus en hij staat er alleen ´s nachts in.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:45

Ja idd... dat is aardig groot..misschien dat dat hij idd wat meer plast dan normaal,maar misschien plast hij door heel z'n stal?dus niet telkens op 1 of 2 plekken?Hebben jullie een afvoertje achterin de stal?
Want misschien dat hij dan voorin z'n stal plast en het dan langzaam naar achterloopt?want dan blijft het nat en wordt het overal vies?Ja ik zit ook maar wat te bedenken hoor Lachen