oranje kleurige urine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nel
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: arnhem

oranje kleurige urine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 14:50

Hallo,
Mijn paard (merrie) heeft oranje kleurige urine (en eet in deze tijd geen worteltjes). Waar kan dat aan liggen?
Wie kent dit ook?
Groet,
Nel

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:59

Als het donkerbruin is dan kan het bevangenheid zijn maar dan had je het wel gemerkt aan je paard lijkt me.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:59

Is de urine altijd oranje of maar een keer? Het zou kunnen dat de urine heel sterk geconcentreed was die ene keer, bv door weinig drinken en veel zweten. Even in de gaten houden en anders een monster naar de dierenarts brengen lijkt me.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 08:13

Normale urine hoort er bij een paard uit te zien als een soort donkere jus d'orange Haha! Het moet niet helemaal helder zijn, beetje troebel, en een vrij donker geelachtige kleur hebben. Bij spierbevangenheid wordt de urine inderdaad veel donkerder, maar pas in erge gevallen. Bij lichte spierbevangenheid hoeft dat niet altijd direct in de urine zichtbaar te zijn (met het blote oog).

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:35

je hoeft niet altijd metteen van het ergste uittegaan het kan ook zijn dat je paard niet genoeg drinkt of de urine te lang ophoud geef extra vitamine c of zeezout hiervan gaan ze extra drinken dus ook meer plassen waarschijnlijk word het dan wel beter, staat je paard op het land? Is het een merrie of een ruin? gr shaneen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:42

Is je merrie niet gewoon hengstig?Als ze goed hengstig is wordt de urine oranje(het is voor ons altijd de tijd om onze merrie's te laten dekken).Als het spierbeangenheid zou zijn,zou het roodbruin zijn.