Schilfers in oren paard. Wat is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laverne
Berichten: 326
Geregistreerd: 25-07-05

Schilfers in oren paard. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 10:20

Mijn paardje heeft dit al een tijdje. Ze heeft er geen last van, tenminste dit uit zich niet.

Op het topje van haar oren zit niets, verder naar beneden zitten grijs/zwarte schilfertjes. Ik mag gewoon aan haar oren komen, zodra ik een schilfertje beetpak en het eraf wil trekken geeft ze duidelijk aan dat ze dit niet fijn vind.
De schilftertjes concentreren zich meer aan de onderkant van haar oor.

Ik heb ze uiteraard uitvoerig bestudeert en het zijn eigenlijk erg kleine harde plakjes die je zo uit elkaar kunt wrijven.

Gisteren heb ik haar oren getoiletteerd en heb ik er een kleine borstel overheen gehaald...ik wist niet wat ik zag! Ze genoot helemaal. Dus het jeukt wel degelijk zo lijkt het.

Ik vraag me dus ook echt af wat dit is en of iemand dit wellicht weet en/of hier ervaring mee heeft.

Haar oren kan ik gewoon aanraken dat is het probleem niet, ik vind die schilfers alleen zo ontzettend raar. Dacht eerst aan iets van oormijt maar dat moeten dan toch iets van beestjes zijn?

Wellicht dat iemand me kan helpen...ik kan namelijk weinig vinden op internet.

Alvast bedankt!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Schilfers in oren paard. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:31

het zou heel goed oormijt kunnen zijn, ik heb ooit een kat gehad die het had en zag er het zelfde uit..

als ik jou was zou ik een veearts bellen en even vragen of hij er eventueel een zalfje voor heeft die je erin kan smeren.

dan trekt het wel weer weg..

Laverne
Berichten: 326
Geregistreerd: 25-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 10:59

Thanx, ik heb ook net gebeld. En jahoor..oormijt. Dus ik mag gezellig spul erin spuiten. Over 2 weken weer herhalen.

Dat wordt dus drama...hij adviseerde ook een praam omdat ze met hun hoofd gaan schudden en ik moet het er uiteraard inhouden en inmasseren!

Sjemig...dit is weer minder.

Sorry, hier kan dus een slotje op!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Schilfers in oren paard. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:07

vervelend zeg....


wat wel helpt is je paard een bak met eten voorzetten ( wat appel of wortel ofzo) zodat ie lekker zich daarop richt.

meteen nadat je dat spul in het oor gedaan hebt richten ze zich weer op het eten dus gaat het iets makkelijker..

maar anyway..succes!!!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Re: Schilfers in oren paard. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:07

mijn pony heeft ook schilfers in haar oren(al heel lang(...maar ik heb er nooit over nagedacht dat het oormijt of dergelijke kon zijn
als de DA nog eens bij ons op stal is,zal ik er even naar laten kijken!

pony

Berichten: 281
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Schilfers in oren paard. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:06

Onze pony had het ook op een afstandje leek het net zand.
Daarom viel het niet zo gauw op.
Ik vertelde tegen iemand op de manege dat onze pony dat had en gaf me een zalfje. Een keer er op gesmeerd en toen was het weg. Maar wat dat zalfje geweest is? Ik weet het niet.
Laverne, lijkt het bij jouw paard ook op zand?