Ik heb er heel goede ervaringen mee. Anouar heeft een tijdje last van z'n rug gehad, dankzij de thermografie kon de DA precies zin waar het zat en zo heel doelgericht gehandelen. Een hoefzweer was ook zo gelocaliseerd door de thermografie zodat er maar een heel klein gaatje in de hoef gemaakt hoefde te worden.
Ik werk in de petrochemie, toen mijn paard (nu 20jr met al 17 jaar arthrose) ineens kreupel ging (heel eventjes maar) heb ik de mensen die thermografie doen bij ons op de site gevraagd of ze opnames van mijn paard wilden maken. Wat bleek is dat het niet de arthrose was....maar een ontsteking in de knie !!
Zo he dat is bizar, voor hetzelfde geld neem je hele andere beslissingen.
Ik zit er over na te denken omdat mijn pony heel erg onregelmatig loopt. Dit doet ze de ene dag wel en de andere dag niet. Soms is het heel erg en lijkt ze wel kreupel. Ik heb een kreupelheids onderzoek laten doen en haar been is goed dus het moet in de schouder zitten volgens de da. Ik heb nu al 2 maanden niet gereden (niet passend zadel) en ze gaat volgende maand naar de wei en dan in oktober wou ik even verder kijken hoe het gaat. Eigenlijk vind ik het wel een heel gaaf onderzoek ook omdat je je hele paard kan doen. Dus ik dacht misschien is het wel een optie.
De kosten vond ik ook heel erg meevallen. Weet niet meer precies hoeveel het was, maar ik vond het niet duur.
Je schrijft dat je geen goed passend zadel hebt, zou het probleem dan niet uit de rug kunnen komen? Als er iets niet lekker zit in de rug dan kan dat op heel veel verschillende manieren naar buiten komen.
Door thermografie hebben ze bij mijn paard precies kunnen lokaliseren waar het probleem zat. Erg fijn. Ik heb het bij De Vallei in Woudenberg laten doen. Een total body scan was daar 180 euro.
Lenneke ja daar dacht ik ook al aan, daarom heb ik niet meer gereden en gaat ze lekker naar de wei. Ik dacht dat als ik zo'n hele scan doe, dat ik dan precies weet hoe of wat.
Ik heb bij mijn paard ook thermografie laten doen. bij de vallei in woudenberg. er was op de foto's te zien dat hij bij z'n achterkogel een plek had zitten waar wat zat te broeien. ook was er te zien dat z'n linkeracherbeen overbelast was. door het probleem rond de kogel van z'n rechterbeen ging hij z'n linkerbeen meer belasten. voor de zekerheid ook nog foto's laten maken van z'n rug omdat hij daar regelmatig voor behandeld wordt. daarop waren precies de plekken te zien waar hij altijd last had. maar het zag er rustig uit. het mooie aan die thermografie is dat ze ook kunnen kijken of je zadel goed ligt. ze maken voor en na het rijden een foto van de rug van je paard en van het zadel. zo kunnen ze zien of er ergens hotspots ontstaan.
Hier een foto van Tieme z'n achterbenen. Bij z'n rechterkogel (linkerbeen op de foto) zie je een rood vlekje. (op de plek waar normaal een strijklap zou zitten.) hier zat de blessure, waarschijnlijk van het strijken van z'n achterbenen. op z'n andere been (rechts op de foto) zie je halverwege wit zitten wat op het andere been niet zit. hieraan konden ze zien dat hij z'n linkerbeen aan het overbelasten was. Hij heeft ook witte vlekken in z'n hoeven maar dat is niet erg. zolang het in beide hoeven gelijk is, is er niets aan de hand. zodra het maar in 1 hoef zit dan is er wat aan de hand.
He bedankt allemaal, met die fotoos is het wel duidelijk ja. Ik heb het overlegd met mijn da en ik laat ze heel de zomer het land in gaan en zodra ze er af komt dan gaan we kijken hoe het is. Maar ik hou dit zeker in mijn achterhoofd, het is echt een mooie uitvinding.
Zo he dat is bizar, voor hetzelfde geld neem je hele andere beslissingen.
.
Ik maak niet zomaar beslissingen Het advies op 3 jarige leeftijd was: inslapen, ze is afgelopen zondag 20 jaar geworden ze raast nog steeds als een gek door de wei + ik rij er nog steeds op