* 'pompen'???!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 17:39

Hey!

Het paard van mijn zusje 'pompt', zelfs na relatief lichte inspanning. Het gaat om een merrie van 16jaar. Ze heeft een jaar niks gedaan bij de vorige eigenaar, maar dat lijkt mij toch geen reden. Er wordt dikwijls met haar gereden en mijn zus heeft zelfs een speciaal trainigsschema met haar uitgeprobeerd, maar ze blijft zwaar ademen. Het is ook niet dat ze echt moe Slapen is hoor, ze is ontzettend vinnig in draf enz. Maar dat zwaar ademen verontrust ons toch een beetje.

Een veearts zei dat het geen dampigheid was.

Ik hoop dat jullie mijn uitleg een beetje begrijpen, en als iemand hier iets meer over weet of tips heeft, alvast hartelijk bedankt!!!

groetjes!

Aglaranna

_________________
Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: aglaranna op 2001-05-27 18:44 ]</font>


Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:17

waarschijnlijk heeft het paard een ''luchtweg-probleem'' verleden en is de longfunctie verminderd. zoever ik weet is herstel niet mogelijk. Ik zou het in de gaten houden en als je verergering ziet de DA er weer bijhalen.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:02

Hoi, ik denk ook dat het probleem hem licht bij de luctwegen of het vatenstelsel. Zo toch nog een keer de veeats er bij halen. Ze is ook niet meer de jongste.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:08

Cornage? Dat had een paar bij ons die ook dat soort symptomen had. Dan gaat ie een beetje piepen bij de ademhaling; ik weet niet precies hoe het zit met cornage verder. Dat paard bij ons is eraan geopereerd.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:16

Het hangt van de definitie van dampig af maar zo te horen heeft je paard een ernstige luchtweg aandoening. Een goede (erkende paardendierenarts) erbij halen en een bronchoscopie laten doen. Eventueel aangevuld met een drukmeting.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 12:30

bedankt.
We hebben al naar een goede veearts gebeld ondertussen, en die komt haar woensdag helemaal onderzoeken. Ook wat bloed trekken enz. dat dan onderzocht moet worden, hieruit kunnen ze ook al veel afleiden naar het schijnt...

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AchillesKA, BingBot, Facebook, Googlebot, jasmijn16, Mariett, Plus_en_Min, s1993, Sanniejtjuh, SUSANNEx en 27 bezoekers