menanomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

menanomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 14:42

mijn paard heeft achter z'n kaak,vlakbij z'n klieren,bulten zitten, de veearts zei dat het waarschijnlijk een menanoom was of een allergie, maar met haar klieren was nix. we hebben een biospsy(kweenie hoe je 't schrijft)laten doen en daar is eigenlijk nix uitgekomen, het is geen menanoom wat veel schimmels krijgen en ook geen allergie.ze konden alleen maar bloed vinden Verward
het waren eerst grote dikke schijven maar dat is nu al veel minder nou wil hij het weer overnieuw gaan doen, wat zou 't kunnen zijn???
xxxlotte


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 06:41

melanomen waarschijnlijk. Ikzelf heb er ook een paar onder mijn kaak en dat zijn kleine wratachtige bultjes. Ze zijn niet kwaadaardig en de arts kan ze weghalen. Ik weet niet of dat bij paarden ook zo is maar dat vertelde mijn arts mij.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:03

Melanomen zijn bij paarden vaker kwaadaardig, komen idd bij schimmels vaak voor en met een biopsie is er dan vaak wel duidelijkheid te krijgen. Verder heb ik zo geen idee wat het kan zijn, maar om weer een biopsie te laten doen terwijl je eigenlijk niet weet waar je naar zoekt lijkt mij niet zinnig. Heeft je paard er erg last van of eigenlijk niet. Als het laatste het geval is en de bulten worden minder dan zou ik het lekker laten.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:52

Het paard van Biebel had ook melanomen. Ook achter de kaak, en rondom de anus. Het kan inderdaad verwijderd worden, maar ze zullen terugkomen en vermeerderen.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Efri, eva1969, Jacquelinee_, kimmetje26, Mariett, NienkeThella, StonedRomy en 22 bezoekers