*** laag eiwit bij paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

*** laag eiwit bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 15:38

Wat houdt dat precies in?? ja dat het eiwit heel laag is (net 62%), nl. maar net binnen de norm. Hoe komt dat, wat zijn de kenmerken? Hoe voelt zo'n paard zich?

De DA zei alleen het zal wel bij haar horen en verder niets omdat het net binnen de norm ligt. 2 maanden geleden had ze bijna helemaal geen eiwit in haar bloed, dus het is gestegen en dat is positief en misschien hoort het zo bij haar, maarja ik maak me wel weer flinke zorgen Verward
Wie weet er iets van? Alvast ontzettend bedankt.

[Edit] CapsLock uit titel verwijderd [/edit]


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:09

Het ligt binnen de norm, dat zou je gerust moeten stellen. Pak de telefoon en bel die D.A. Waarschijnlijk maak je je druk om niks en dat is verspilde energie.

De zon schijnt voor iedereen!!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

eiwit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 22:25

Heb ik allang gedaan, als eerste natuurlijk!! Maar hij kan er ook niet veel over vertellen vandaar mijn vraag hier. In Utrecht niet en de DA thuis dus ook niet, het komt niet vaak voor en ze weten er weinig van zeggen ze beide. Daardoor werd ik denk ik nog meer ongerust, juist omdat het allemaal zo vaag is. Iedereen heeft alleen gehoord van teveel eiwit.
Ik had de hoop dat iemand hier iets meer kon vertellen zodat ik eindelijk snap wat mijn paard nu mankeert. Maargoed, zoals je zegt het is net binnen de norm dus ik zal me er maar bij neerleggen, maarja ik blijf nieuwsgierig hoor!!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:20

Eiwitten worden opgenomen uit de voeding, nodig als bouwstof voor het lichaam. Kijk in de tabel op de zak van het voer, misschien moet je overstappen naar brokken waar meer eiwit in zit.

De zon schijnt voor iedereen!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:58

Eiwitten zijn oa transportstoffen in het bloed en enzymen. Het totaal eiwitgehalte in het bloed van een paard mag liggen tussen 60 en 90 g/L. In principe is er dus niets om je druk over te maken. Wanneer er problemen zijn bij je paard kan je door bepalen van het TE en het spectrum (welke eiwitten er zijn veranderd in gehalte) een aanwijzing krijgen waar het probleem zou liggen. Die boven- en ondergrenzen zijn er niet voor niets, er zijn dus paarden met minder eiwit in hun bloed, maar niet ziek en paarden met meer eiwit in hun bloed en niet ziek. Pas wanneer het buiten de normaalwaarden komt en er is een ziektebeeld bij is er wat nuttigs over te zeggen. Hier hoef jij je dus geen zorgen over te maken. Als het nu weer normaal is terwijl het eerder verlaagd was is je paard dus beter en gewoon gezond.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Apacheshadow, Lui_, Silverpleun1 en 52 bezoekers