Mijn shet beschadigde lever, dat is nog steeds de vraag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evi_sammy

Mijn shet beschadigde lever, dat is nog steeds de vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:01

Ik heb een Echt shetlander 1,23 GROOT Tong uitsteken
nou werd ik op 3 december wakker 's ochtends en lag hij gestrekt in zijn stal hij ademde nog wel maar wou niet meer eten ik gelijk de veearts gebeld die er gelijk aan kwam... hij wou niet eten en ook niet poepen (logische als die niet eet hoef die niet te poepen) maar dat eten van daarvoor kwam er niet uit nou na lang tobben heeft hij een slang door zijn neus naar binnen gekregen met olie om het door te laten stromen... na 3,5 dag ging hij weer poepen en 2 dagen daarna weer eten het ging redelijk totdat hij ineens 39,9 koorts kreeg en wij het verzoek van onze veearts kregen om gelijk naar de kliniek in rozendaal te gaan... daar helemaal aangekomen deed hij net of hij het mannetje weer was (natuurlijk zoals altijd zette ze je altijd weer voor schut) na 3 dagen daar gestaan te hebben met bloedonderzoeken kwamen ze er toch achter ondanks hij weer beter was dat zijn leverwaarde en zijn chronische ziekten gehalte tehoog waren maar niet zo hoog dat ze dachten dat het kwam doordat hij daarvoor al ziek was geweest.
Het advies wat toen bij hun over 2 weken nog een keer bloed prikken om te kijken hoe het dan is maar dat zal wel goed zijn dan (zeiden ze er nog bij)

in de tussentijd nog veel contact gehad met de veearts hoe het allemaal ging.
3 weken later kwam de veearts bloedprikken en na een paar dagen op een maandag avond kregen we een telefoontje dat zijn waardes nog niet goed waren en dat het maar afwachten is hoe hij reageerd. Toen werd ik de volgende ochtend wakker en hij lag weer gestrekt in zijn stal (ofdat hij het geweten heeft). Gelijk de veearts gebeld ze is ook gelijk gekomen en toen zijn we begonnen met pretnison (voor paarden). Daar heeft hij 2,5 week aangezeten en we hebben weer bloedgeprikt om te hopen dat van de pretnison zijn bloedwaardes zouden zakken. Maar zijn uitslag was bijna niks veranderd en nu moeten we met hem naar de kliniek in utrecht voor een echo van zijn buik en een biopt van zijn lever om te kijken wat er nou aan de hand is.
Nou is het probleem alleen dat onze eigen veearts denkt dat hij misschien een galsteen heeft en de kliniek uit rozendaal denkt een beschadigde lever (wat veel met elkaar te maken heeft) dus nu afwachten wat de kliniek uit rozendaal zegt....

heeft iemand misschien dezelfde problemen met zijn paard/pony?
weten jullie misschien wat het kan zijn?
het is een lang verhaal snappen jullie het nog Tong uitsteken ?

groetjes evi

Masada

Re: Mijn shet beschadigde lever, dat is nog steeds de vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:05

Heeft je pony geen jakobskruiskruidvergiftiging?

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:07

hopla schreef:
Heeft je pony geen jakobskruiskruidvergiftiging?

Ook het eerste waar ik aan dacht

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:03

Ja wel daar hebben we al naar gekeken maar dan had zijn lever waarde in de duizende moeten zitten en dat doet het gelukkig niet en zowel bij mij als bij zijn oude eigennaar heeft hij het niet op gelukkig

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:06

Mijn vz shet dur lever funcioneert op 3 plekken heel slecht, dus dat is ongeveeer het zelfde toch?

Ze staat nu onder medicijnen, ze had pretnison, maar daar werd ze alleen maar zieker van Verward

Het gaat nu wel goed!

Jij nog sterkte Knipoog

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 09:37

Ik denk het, ik weet namelijk nog steeds niet waar hij iedere keer zo ziek van word maar ze denken aan of een beschadigde lever of een galsteen... maar jou vz shet... doet die alles weer? kan je daar nog mee rijden? mijn shet wil namelijk niet zoveel meer hij liep regelmatig voor de kar en had een goede conditie met heel veel spieren maar al zijn spieren is inmiddels vet gewoon en hij wil niet eens meer draven :S heeft de jouwe daar ook last van gehad?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:42

een vriendin van mij heeft haar paard verloren aan het eten van een bepaalde haag, die de buren (!!!!) ervoor hadden gegooid na het snoeien, dat paard had ook last van haar lever,(
zodra ik haar spreek zal ik de waarden even vragen,

heel veel succes en sterkte met je pony.

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 09:43

hartstikke bedankt

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:34

Sammy komt er wel weer boven op hoor meid Haha! Haha! ... En anders weet je me te vinden als het niet goed gaat Knipoog

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 12:35

kijk aan echte vriendinnen heb je wat Knipoog je bent lief carmen Knipoog Lovers

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:45

Je hebt speciale medicijnen om zijn leverwaardes weer te verbeteren, misschien is dat wat voor hem.
Ik weet natuurlijk niet wat de kliniek gaat zeggen maar er zal heus nog wel iets zijn om te proberen. Veel succes .

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:39

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:37

Weet je al wat meer van je pony ?

Ik heb zelf ook een pony met een beginnende lever probleem en door homeopatische middelen al een beetje opgeknapt maar ben daar wel al meer als een half jaar mee bezig . Haar leverwaarden zijn al aardig gedaald .

Veel sterkte met je pony ik hoop dat hij nog opknapt

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:25

Nou ik heb een zondag een nieuw paard gekocht en hij heeft sinds 3 jaar een vriendje hier knapt hij wel wat van op maar hij blijft moe.. We wachten nu af of hij nog een keer ziek wordt zo niet gaan we nogmaals bloed prikken en kijken hoe het is als het niet goed is gaat hij als nog naar utrecht
hopen dat het goed komt
bedankt voor jullie belangstelling

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:30

Mijn pony heeft het ook al eens aan haar lever gehad. Haar slijmvliezen (ogen, tandvlees) zagen helemaal geel. Gelukkig is ze wel snel hersteld.

Beterschap voor je pony! Ach gut