nou werd ik op 3 december wakker 's ochtends en lag hij gestrekt in zijn stal hij ademde nog wel maar wou niet meer eten ik gelijk de veearts gebeld die er gelijk aan kwam... hij wou niet eten en ook niet poepen (logische als die niet eet hoef die niet te poepen) maar dat eten van daarvoor kwam er niet uit nou na lang tobben heeft hij een slang door zijn neus naar binnen gekregen met olie om het door te laten stromen... na 3,5 dag ging hij weer poepen en 2 dagen daarna weer eten het ging redelijk totdat hij ineens 39,9 koorts kreeg en wij het verzoek van onze veearts kregen om gelijk naar de kliniek in rozendaal te gaan... daar helemaal aangekomen deed hij net of hij het mannetje weer was (natuurlijk zoals altijd zette ze je altijd weer voor schut) na 3 dagen daar gestaan te hebben met bloedonderzoeken kwamen ze er toch achter ondanks hij weer beter was dat zijn leverwaarde en zijn chronische ziekten gehalte tehoog waren maar niet zo hoog dat ze dachten dat het kwam doordat hij daarvoor al ziek was geweest.
Het advies wat toen bij hun over 2 weken nog een keer bloed prikken om te kijken hoe het dan is maar dat zal wel goed zijn dan (zeiden ze er nog bij)
in de tussentijd nog veel contact gehad met de veearts hoe het allemaal ging.
3 weken later kwam de veearts bloedprikken en na een paar dagen op een maandag avond kregen we een telefoontje dat zijn waardes nog niet goed waren en dat het maar afwachten is hoe hij reageerd. Toen werd ik de volgende ochtend wakker en hij lag weer gestrekt in zijn stal (ofdat hij het geweten heeft). Gelijk de veearts gebeld ze is ook gelijk gekomen en toen zijn we begonnen met pretnison (voor paarden). Daar heeft hij 2,5 week aangezeten en we hebben weer bloedgeprikt om te hopen dat van de pretnison zijn bloedwaardes zouden zakken. Maar zijn uitslag was bijna niks veranderd en nu moeten we met hem naar de kliniek in utrecht voor een echo van zijn buik en een biopt van zijn lever om te kijken wat er nou aan de hand is.
Nou is het probleem alleen dat onze eigen veearts denkt dat hij misschien een galsteen heeft en de kliniek uit rozendaal denkt een beschadigde lever (wat veel met elkaar te maken heeft) dus nu afwachten wat de kliniek uit rozendaal zegt....
heeft iemand misschien dezelfde problemen met zijn paard/pony?
weten jullie misschien wat het kan zijn?
het is een lang verhaal snappen jullie het nog

groetjes evi