Mijn merrie heeft sinds ze 7 jaar geleden een veulen heeft gehad een continue melkproductie. Zelfs na het afspenen bleef dit zo en is ruim 5 jaar gebleven.
2 jaar geleden opnieuw een veulen laten krijgen,maar ook na het afspenen bleef de melkproductie op gang.
De veulens zijn allebei weg gegaan, dus daar ligt het niet aan, en wijzelf komen ook niet vaak aan de uiers. alleen eens per paar maanden om ze schoon te maken en tjah.. dan spuit de boel eruit. ook tussendoor is duidelijk te zie dat de uiers ontwikkeld zijn en dat er melk inzit.
Nadat mijn zus tot de conclusie kwam dat er voor zulke gevallen hormonen injecties bestonden, toch even de dierenarts laten komen. En wat denk je? de beste man stond voor een raadsel

Hij had dit nog nooit gezien en wist eigenlijk ook niet wat hij ertegen kon doen. Dus nu blijft mijn paard maar gewoon zo, maar apart is het wel.
het is trouwens wel erfelijk,want haar 6 jarige dochter heeft een veulen gehad die er ook al maanden vanaf is, en die heeft precies hetzelfde.
Meer mensen die dit kennen of ermee te maken hebben gehad? en hoe heet dit en wat kan ertegen worden gedaan?