Twee zijdig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onne

Twee zijdig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 15:33

Hallo,

Hier ben ik met een nieuwe vraag wie heeft er een paard die, NIET LACHEN die twee zijdig is. Hij is om te zien een ruin met een kleine piemel die naar achter wijst, hij plast ook naar achter. Maar hij heeft ook een begin van een baarmoeder. Ik ben hier achter gekomen na een uitgebreid onderzoek in utrecht , nou ben ik benieuwd of er meer paarden zijn

Jamezy

Re: Twee zijdig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:17

Wat interessant! Nee, ken er geen...

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:26

Apart dat dit kan gebeuren he? Komt bij veel diersoorten voor en ook bij mensen dus ik wist wel van het bestaan af. Ik heb het alleen bij een paard nog nooit gezien! Is 1 van de 2 voortplantingsorganen wel functioneel? Zou trouwens super apart zijn als ze allebei zouden werken, dit komt alleen bijna nooit voor.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:33

unicorn1980 schreef:
Apart dat dit kan gebeuren he? Komt bij veel diersoorten voor en ook bij mensen dus ik wist wel van het bestaan af. Ik heb het alleen bij een paard nog nooit gezien! Is 1 van de 2 voortplantingsorganen wel functioneel? Zou trouwens super apart zijn als ze allebei zouden werken, dit komt alleen bijna nooit voor.

Ja ben ik ook wel benieuwd naar *LOL*

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:10

unicorn1980 schreef:

Hallo

Hij is dus , ahum , Ruin met een kleine piemel , zo had ik hem gekocht, wel gezien , maar niet naar gevraagd . ik dacht dat hij misschien wel een onsteking gehad had en dat ze de boel ongelegt hadden, want een ster ruin met een vol papier laat je niet zo maar ruinen. nu laats op de veeschool in utrecht bleek dat hij dus ook een begin van een baarmoeder had ,allen niet compleet zeg maar. eigenlijk wel jammer dan had hij zelf een veulen kunnen aanleggen ( grapje ) hij is dus twee zijdig geboren .Achter af moeten wel wel lachen en grapjes maken , want ik zei wel eens tegen hem , je lijkt wel een merrie. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit lastige merries heb gehad hoor. denk dat ik zijn naam ga veranderen in Kelly

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:31

Hi, hi Haha! , zou wel super zijn he? Maargoed, zoiets verwacht je dus echt niet! Wel apart, maar als alles verder in orde is misschien wel geen probleem verder.Helaas nog steeds niemand iets gemeld over een zelfde ervaring!?

Edit:Super naam Haha! Haha!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:45

unicorn1980 schreef:
Hi, hi Haha! , zou wel super zijn he? Maargoed, zoiets verwacht je dus echt niet! Wel apart, maar als alles verder in orde is misschien wel geen probleem verder.Helaas nog steeds niemand iets gemeld over een zelfde ervaring!?

Edit:Super naam Haha! Haha!

Nee hoor daar heeft hij geen last van,. Had wel leuk geweest zijn eigen veulen, het is een geweldig paard, heb al een geprobeerd om hem door de copieer machine te krijgen ,maar hij blijft niet stil liggen dus geen veulen en geen copie van dit paard voor mij.haha

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:18

Ik heb een geit gehad die tweeslachtig was, en "gok" zo te zeggen Haha! (geit-bok= gok) hij is er de normale leeftijd mee geworden, geen gezondheidsproblemen gehad, op een dag lag hij dood in de wei (hij was een jaar of 12)

BlackUnicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:22

raar heb ik nog nooit van gehoord

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:05

wij noemen dat altijd kwenen., komt bij andere diersoorten wel vaker voor maar bij paarsden nog nooit gehoord.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:03

Wij hebben er 1 op stal

Ziet eruit als een merrie (incl uiers) Heeft alleen onder dr staart een zwellichaam. Gedraagt zich als een Hengst..
En draagt de naam He(hengst)(me)rrie.. HERRIE DUS. Hij word gebruikt als schouwhengst Haha! (waarbij hij veel herrie maakt) Terwijl t aan de buitekant een merrie is..

Als hij ooit sterft gaan we hem open maken om te kijken hoe hij er van binnen uitziet. We verwachten dat er wel een eierstok zit, en ook een bal ofzo.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:48

Het komt bij andere diersoorten ook wel voor, bij slakken volgens mij ook die zijn standaard tweeslachtig.
Hermafrodiet heet dat

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:42

of kweentje

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 09:45

CarpeDiem schreef:
of kweentje

Hoi, Nou leuk om te weten dat hij niet de enige is. een kween ja dat word er ook wel gezegd , veel mensen kennen dit woord niet eens , zijn er wel eens mensen geweest die je vreemd aankeken als je met herrie aankwam ? want hij / zij wordt gebruikt als schouwhengst .

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:57

een vriendin van mij had een shetlander, en dat was ook een kweentje, daar kwam ze ook pa sachet op stal, de pony is inmiddels overleden,(aan ziekte, niet aan kweenzijn) en die heette kweetniet

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:28

ik ken wel een schaap die kween is. tis aan de buitenkant een ooi, maar ze springt op de ram. hihi. ze is ook onvruchtbaar waarschijnlijk.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:13

Herrie is nooit buiten ons erf geweest. Toen ie geboren werd, is mijn baas erbij gehaald, omdat die mensen niet wisten wat het nu eigenlijk was. mijn baas heeft hem toen meteen gekocht.
Her is inmiddels al een jaar of 18, maar nooit gereden aangezien hij nogal hengst is, en maar een kleine D pony.
We hebben wel eens de plannen gehad om hem in te rijden, maar hij is nogal lenig met zn hoofd ( leg t ie zo achterop zijn rug).
Dus hij word gebruikt als stalvulling, grasmaaier, pony om paarden mee de trailer in te lokken, en schouwhengst.

( hij staat op een paardenkliniek dus wij reizen niet met hem, de merries komen naar ons toe)

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:07

Daar heeft is een heel artikel over in de BIT gestaan. Een vrouw kocht een spaanse merrie voor de fok en toen ze maar niet drachtig wilde worden hebben ze onderzoek laten doen. Het is uiterlijk een merrie maar van binnen een hengst.