Mijn paard eet mest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 22:13

Kan dat kwaad ? Hij staat normaal in de paddok (hij gaat nu sinds kort weer 2 uur per dag op de wei )Als hij dan mest dan gaat hij na een poos er naar toe en dan eet hij ervan Vork Hij heeft altijd hooi om van te eten .Hij ziet er super uit glanst mooi ,mooi rond ,heeft goeie zin,kortom verder helemaal geen klachten .Hij loopt ook uit de kunst onder de man .
Hij krijgt draversbrok ,pulp, muslie ,zemelen ,paardenmeel ,knoflook, azijn, lijnzaadolie, hooi en gras .Kan dit soms verveling zijn? en wat moet ik er aan doen ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-05-18 22:31 ]</font>

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 06:31

hoi,
Het zou verveling kunnen zijn, je stopt er in ieder geval heel wat spul in om een tekort aan minerale en vit. te voorkomen.
Heeft hij een mineralen-zoutblok?
kim Party!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 13:15

Citaat:
Op 2001-05-19 06:31, schreef kim:
hoi,
Het zou verveling kunnen zijn, je stopt er in ieder geval heel wat spul in om een tekort aan minerale en vit. te voorkomen.
Heeft hij een mineralen-zoutblok?
kim Party!!

yep


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 09:10

Staat hij de hele dag in de paddock? Als hij zich verveeld zou je een bal neer kunnen leggen of het biks geven door middel van een equibal. Als het een stofwisselings probleem is zoou je Trive is moeten proberen. (ik geloof dat het zo heet)
kim

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-01 15:08

Ik heb zo,n equibal maar als je die in de paddok legt en er brok in doet krijgt hij dan niet te veel zand naar binnen ,ik ben daar n.l bang voor en daarom durf ik dat niet .Zo,n bal heb ik ook gehad maar onze bas (hond ) heeft die geconfiskeerd en helemaal aan gort gebeten en nu koop ik geen nieuwe meer want die rotdingen zijn 60 pieken !!!Heb je nog andere ideen ik hou me aanbevolen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:18

een voetbal, een skippybal...
euhm...een bal in een hooinet...nah
*inspiratieloos*

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 17:41

Dit is waarschijnlijk doordat je paard een tekort heeft aan mineralen, zouten en vitaminen.
Een goede liksteen is in dit geval aan te raden. Zorg ook dat je paard zich niet verveeld, zet hem bv samen met een ander paard(en) buiten.(indien dit nog niet het geval was) Dat is leuk voor hem.
groetjes, en succes

ciao

Aglaranna

_________________
Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: aglaranna op 2001-05-21 17:41 ]</font>

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-01 18:53

Citaat:
Op 2001-05-21 17:41, schreef aglaranna:
Dit is waarschijnlijk doordat je paard een tekort heeft aan mineralen, zouten en vitaminen.
Een goede liksteen is in dit geval aan te raden. Zorg ook dat je paard zich niet verveeld, zet hem bv samen met een ander paard(en) buiten.(indien dit nog niet het geval was) Dat is leuk voor hem.
groetjes, en succes

ciao

Aglaranna

Hij heeft een mineralen zoutblok .
In de paddok zetten met andere paarden zal moeilijk gaan want ik heb er maar een ,toen ik er nog twee had deden ze het allebei ,ik dank dat hij het van die andere geleerd heeft .Heb je nog leuke ideen om hem bezig te houden ??????

_________________
Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: aglaranna op 2001-05-21 17:41 ]
</font>

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 11:26

Wilgentakken zijn een leuk tijdverdrijf
kim

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 08:28

Je zegt dat hij een liksteen heeft. Ben er echt heel zeker van dat hij die ook gebruikt?

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:50

Hoi!

Mijn paard heeft ook een tijd gehad dat hij mest at. Verder alles goed, net als bij jou. Ik heb hem een tijd zeewier (hij heeft standaard een zoutblok hangen) gegeven en toen was het even over. Opeens merkte ik dat hij weer begonnen was, maar ik denk dat dat aan het veranderende weer lag. Nu is het weer zo goed als over. Nog maar af en toe zie ik hem het doen. Misschien ook een ideetje voor jou? Die zeewier? Zitten nog veel meer mineralen en vitaminen in dan in een liksteen.

Succes!
ps volgens mij is het niet ECHT schadelijk hoor, alleen een teken dat hij 'iets'mist...

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:51

BTW blijf wel extra goed op wormen letten/ Mistral eet alleen zijn eigen mest, maar ik weet niet hoe dat met die van jou zit en mest van andere, vreemde paarden...