hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 22:29

Hallo!
Mijn paard hoest al een tijdje. Hij heeft inmiddels 2x een kuur gehad met poeders, en 1x een kuur met spuiten, die de dierenarts iedere week kam inenten. Het paard staat zo veel mogelijk buiten, binnen op zaagsel, in een open box, en krijgt nat hooi. Nu is het hoesten wel bijna over, maar als ik een paar rondjes heb gedraafd, begint hij heel diep adem te halen en te 'pompen'. Na heel lang stappen wordt het wel minder, maar helemaal over gaat het niet.(als ik rijd doe ik dat maximaal een half uur, met heel veel stappen en niet te lang draven of galoperen achter elkaar, dus overvragen doe ik (naar mijn mening) niet. Het paard is nog vrij jong (6 jaar). Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen?


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:44

ja ken het probleem heb hetzelfde met mijn pony gehad.eigenlijk heb je al veel goede maatregelen genomen.alleen zou ik dat zaagsel vervangen voor vlas(zaagsel bevat veel stof,vlas is stofvrij)
verder heb ik geen adviezen meer.is er een bronchoscopie gemaakt?anders moet je dat laten doen weten ze gelijk waar de irritatie zit.

soms is het beter om te zwijgen

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 13:05

Hey!
Mocht het niet beteren: ik heb ook een paar berichtjes op medisch geplaatst ivm met pompen, wel een tijdje terug, maar je kan de reacties daarop wel nog opzoeken.
En ook een over hooi en longen.

Het paardje van mijn zus ademde ook na lichte inspanning al zeer zwaar en ze pompte ook. En zelfs met training ging dat niet beter. Nu blijkt dat ze een 'vette lever' heeft. Dat heeft dus gelukkig niets met de longen of het hart te maken. En ze krijgt nu al een dikke week medicatie en het gaat al beter. Dus het zou volgens mij goed kunnen dat je paard dat heeft. Vette lever heeft niets te maken met de dikte van je paard.Het kan ook annemie zijn of een tekort aan rode bloedlichaampjes, maar mij lijkt vette lever met die symptomen die je daar zei wel heel waarschijnlijk.

Vraag is aan je veearts en lees misschien bericht ivm 'vette lever???!!', dat heb ik een week geleden geplaatst ofzo.

Groetjes en succes!!!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, Artimes, Jodym, Kirsha, Knollboll, Ladypronk, MariekeS_ en 16 bezoekers