hoe behandelen met hydrocortiderm?...

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joyce B

hoe behandelen met hydrocortiderm?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 20:10

Vanwege de mok had mijn pony een dik been en was kreupel (ging heel snel ineens) de veearts gelijk gebeld en die heeft een langwerkende antibioticum spuit gegeven. En ik moest tien dagen 2keer per dag hydrocortiderm erop smeren. Maar ik kwam er later achter dat hij me niet uitlegde hoe!

De plek is in de kootholte iets gescheurd (over de breedte) en daar kan dus vuil in komen. Moet ik nu elke keer het been afspoelen en afdrogen voor ik die hydrocortiderm er op smeer? Of het been zo droog mogelijk houden en het gewoon over de korsten heen smeren en hopen dat het zichzelf door het lpen schoon houdt... Door nattigheid worden de huid eronder te week waardoor die niet goed geneest. Ik moest hem in elk geval bij nat weer binnenzetten en niet meer met biotex wassen.

Wie heeft van zijn veearts een meer uitgebreide "handleiding" gekregen. Ook staat er op de fles: aanraking met de huid vermijden i.v.m. overgevoeligheidsreacties... Verward Er zitten geen haren meer op die plekken hoor... Verward En mag je het wel op een wond smeren?
Moet of mag ik er verder nog wondzalf op doen?

Ik heb het zo erg nog niet meegemaakt... Wie helpt?

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:53

Loszittend vuil kun je er af borstelen [zachtjes]. De hydrocoritiderm gewoon overal opsmeren. Vermijdt wel contact met je eigen huid. Handschoenen aantrekken dus! Die kun je trouwens zo meenemen van het tankstation bij de diesel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 09:06

Ik heb van die rubberen huishoudhandschoenen aan, dus daar had ik wel aan gedacht. 1e keer niet, en toen had ik mijzelff aangeraakt en kreeg verschrikkelijke jeuk...

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 09:14

Alleen jeuk? Dat valt mee hoor }> . Gelukkig ben je niet 3 octaven lager gaan spreken en is er haar op je vingertoppen gaan groeien van die hormonen zooi *LOL*

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 10:57

Fijn, dank je voor de waarschuwing Jippie... Haha!
Maarehhh, niemand meer tips of aanwijzingen? Het lijkt alsof de wond nu iets dicht gaat, maar er zit een dikke korst omheen, dus goed is het niet te zien. Als het been opnieuw dik wordt, moet ik dan gelijk weer de veearts bellen? Of alleen als het ook weer heet wordt?

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:07

Door de hydrocortiderm te smeren, over de wond en over de korst maak je de korst soepel en die moet eraf om de huid te kunnen genezen. Hydrocortiderm onderdrukt ter plaatse het immuunsysteem waardoor de genezing wat sneller gaat, daar ga je echt niet 3 octaven lager van praten of haar groeien op plekken waar je dat niet wil hebben! Blijf smeren totdat het over is en je weer mooie huid hebt in de kogel. Je kan de plek afspuiten voordat je er zalf op doet, dit dan om de korst zachter te maken en je moet het been dan wel goed droogmaken voordat je zalf smeert.
Als het been weer dik en/of warm wordt dan moet je je DA bellen om bloedvergiftiging (einschuss) te voorkomen. Succes.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 19:03

Bedankt, ik zal het in de gaten houden. Ik meende dat het been iets dikker werd, maar met afstappen liep ze goed en zakte het ook weer af... Het was niet heet. Ik zal het elke dag goed bekijken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie