*Waarom eet ze niet goed?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DiamondCheckers

*Waarom eet ze niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 16:22

DC krijgt dus voldoende voer en hooi. Ze is nogal aan de magere kant en ze kan heus wel wat extra's gebruiken. Nu heb ik gemerkt dat ze haar voer laat liggen. Ze krijgt voer 2x per dag en waneer ik in de avond terug kom om haar de tweede keer te voeren ligt het voer er nog van in de morgen. Ze eet haar hooi zonder moeite. DC is een jaartje oud en ik betwijfel dat het aan de tanden ligt. Waarom eet ze niet goed?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:10

Heeft ze wel eerder van dit voer gehad en at ze het toen wel goed op? Is het voer wel vers en niet wat muf? Hoeveel voer voer je haar per keer en als je 's ochtends komt, is dat van 's avonds wel op? Voer je haar voer en hooi tegelijk, misschien vindt ze hooi wel zo lekker, dat ze daar haar buik vol van eet en dan geen voer meer wil eten. Gaat ze 's ochtends naar buiten naar een wei? Misschien wil ze zo graag naar de wei dat ze daarom geen "tijd" denkt te hebben voor haar voer. Staat ze alleen als ze haar voer kan eten of staan er anderen bij haar op stal en hoe is ze op stal? Of voer je haar buiten? Heel veel vragen, maar misschien komen we zo op het goede spoor. Ook het in het andere topic vermeldde over pijn kan ook een oorzaak zijn om haar voer niet op te eten.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 00:01

Ik geef haar 1/3 emmer voer. Soms als ik s'ochtends kom ligt er nog steeds voer in haar voerbak. Ik heb wel gemerkt dat ze al haar hooi op eet. DC is in haar eentje in een stal. Ze kan de wei niet op door haar benen. We hebben een buitenbak waar ik haar kan laten lopen maar als dit te nat is kan ze ook niet naar buiten en we hebben al een paar dagen regen gehad. We hebben het voer vers gehaald en ze heeft dit voer al eerder gehad. Ze heeft in het verleden wel dit wel eens vaker gedaan, maar dat was alleen een ochtendje. Misschien stoppen met hooi? Ik weet het eigenlijk niet meer!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Gast746

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:00

Stoppen met hooi zou ik niet doen. Misschien krijgt ze wel zoveel hooi dat ze daar genoeg aan heeft. Misschien vind ze die brok toch niet zo lekker.

1/3 emmer, hoeveel is dat in kilo's uitgedrukt? Ik denk niet dat een jaarling zoveel brok nodig heeft. Van vers gras zal ze dikker worden dan van hooi, maar dat kan nu even niet.

Is ze echt zo vrezelijk mager dan? Misschien heeft ze een kinderziekte onder de leden? Misschien beginnende droes?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:05

Ik ben het met russel eens, niet stoppen met hooi, hoor. En 1/3 emmer, als ik dat hier bekijk, zou dat zo'n 4 kg. zijn. Dat is welerg veel voor een jaarling. Als je wilt dat ze groeit, moet dat geleidelijk aan gebeuren. Hier hoor je veel over mais als dikmaker, ik weet niet wat jullie in Amerika daarvoor hebben. Ik zou haar ook geen haver geven bv., daar wordt ze waarschijnlijk weer drukker van en dat zet ook niet aan. Ga eens vragen in de winkel waar je het voer vandaan hebt, wat goed is voor jaarlingen en om ze wat dikker te krijgen. Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie