bult bij uiers en bolle buik

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Polly

bult bij uiers en bolle buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 16:21

Hey,

Ik ben weer terug van vakantie, ben nu nog bij mijn vriend en ga mortgen weer naar het land.
Ik sprak net het meisje dat mijn pony heeft verzorgd en die was er al eerder deze vakantie achter gekomen dat ze een 'bultje' voor haar uiers had (aan de kant van de buik) heeft ze netjes over gebeld en het leek niet ernstig.
Vanmiddag weer in NL aangekomen en natuurlijk nu weer gebeld, ze had wel het idee dat de bult ietsje groter was geworden maar niet schrikbarend. Ze mag niet aan de bult zitten want dan mept ze je gewoon weg (doet ze normaal nooit) ze loopt er niet onregelmatig door, eet en drinkt gewoon en is energiek met lopen. Wel heeft ze een beetje het idee dat ze een opgeblazen buik heeft. Het weidegenootje van Polly heeft dit aan het begin van de zomer gehad maar die had het aan de andere kant van de uiers (dus aan de kant van de kont) en dat kwam van het schuren maar dat kan het bij haar bijna niet zijn, hoe wil ze daar schuren?
Polly is wel een maand geleden gedekt, maar of je daar nu al tekenen van zou kunnen zien? Ik weet het niet, maar ik ben dan ook geen expert.

MOrgen ga ik weer naar huis en meteen naar het land, als ik het nou echt erg vind (ik heb het nu dus nog niet gezien en heb het naar aanleiding van haar verhaal beschreven) dan ga ik morgenavond meteen naar de dierenarts.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??

Groetjes Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Balasjow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:10

De zwelling voor de uiers kunnen ietwat opgezwollen melkklieren zijn. Als onze merries gedekt zijn, kan ik meestal voordat de dierenarts komt om te controleren of ze drachtig zijn (scannen 18 dagen na de laatste dekking) aan deze kleine zwelling zien dat ze drachtig zijn. De zwelling komt door de hormonale verandering in het paardenlichaam.

Het fokken van Arabische Volbloedpaarden is de mooiste hobby die er is.

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-02 10:24

Dat kan het idd ook zijn ik ga vanavond dus pas wer naar haar toe maar dan zal ik even goed kijken en ook goed uitleggen waar het zit.
Na de vorige dekking hebben we haar ookal proberen te scannen maar de dierenarts zei dat dat niet ging omdat ze zo klein is, ik kon wel met 3 maanden dmv een echo laten controleren of ze drachtig is. Ze is voor de laatste keer begin juli gedekt (daarvoor eind mei/begin juni) dus dan zou ze nu een maandje moeten zijn. Ze hebben haar afgelopen weken ook niet hengstig gezien, ik laat vanavondwel even precies weten hoe het eruit ziet, desnoods dmv een foto.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie