droogzetters bij mok!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tuttifrutti

droogzetters bij mok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 16:30

hallo,
ik heb overal gelezen dat droogzetters voor koeien helpt tegen mok.
maar hoe moet je dat gebruiken, hoe vaak enz.
groetjes

Esther

Re: droogzetters bij mok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:03

Als je paard mok heeft kun je beter zorgen dat zijn weerstand weer goed wordt. Mok komt van binnenuit en komt tevoorschijn als de weerstand van het paard verminderd is.
Verder helpt het om het schoon te maken met babydoekjes of deppen met betadine scrub in water.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:35

Mok komt idd van binnen uit, maar niet altijd door een verminderde weerstand.
Anouar had ook altijd mok. Wat ik ook deed, het ging niet weg. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat z'n lichaam het krachtvoer niet goed kon verwerken, z'n lever werkte niet optimaal en door de afvalstoffen in z'n lichaam kreeg hij mok (en nog een hele rij andere kwaaltjes waar je niet meteen iets achter zoekt) Toen ik stopte met het geven van krachtvoer verdween de mok (en de andere kwaaltjes) als sneeuw voor de zon en het is nooit meer terug gekomen, terwijl hij nu dag en nacht in een natte wei staat.

Ik wil niet zeggen dat dit bij jou paard ook het geval is, maar misschien kan je er iets mee.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:37

Na alles te hebben geprobeerd heb ik op mijn drie jarige ook droogzetters gebruikt, na 4 maanden pure miserabele ellende was de mok binnen een week weg.

Het spul zit in spuiten die lijken op wormspuiten, je spuit wat op een handschoen en wrijft daarmee de kootholte in nadat deze goed is gewassen met betadine shampoo.
Dit dagelijks herhalen tot het over is.
Direct na de eerste dag zag ik al verbetering.

Het spul is overigens niet duur.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:38

Avuloxil heet dat denk ik?
Iig kreeg ik dat voo de mok bij mn paard, werd normaal voor koeien gebruikt zei de DA
handig een kliniek die naast een paardenDA ook een gewone veearts heeft
supermiddel is het!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:46

Klopt Renske_......het is mij op dezelfde wijze voorgeschreven, en ben er zeer over te spreken.
Tot op heden ( 2 maand later ) nog niks weer gezien dat op mok duidt.

Er zijn diverse soorten mok, en niet alle soorten kunnen bestreden worden met dit middel, ik dacht dat het alleen geschikt was voor natte mok. De werking zit 'm in een sterk anti-biotica in het middel.

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:27

Avuloxil is geen droogzetter maar een middel om uierontsteking te behandelen. Het werkt echter vaak goed tegen mok. De droogzetter die wordt bedoeld heet Orbenin.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:06

Heb voor mijn vorige paard ook wel eens droogzetters gekregen toen ze zomaar ineens enorm mok had, was ook zo weg. Het helpt vaak wel iig.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:24

Droogzetters werken zeker...de prijs wel eens bekeken Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:26

Iemand met een paard dat hardnekkige mok heeft wil daar vast wel voor betalen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:48

prijs viel mij 100 % mee hoor........

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:55

Heb de Avuloxil ook eens gebruikt en het hielp inderdaad zeer goed. Was rond de 40 euro voor een doosje met die spuitjes, dus niet echt goedkoop. Maar goed, was al lang blij dat het snel over ging daarmee. Hielp als een trein.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:32

wij hebben goede ervaring met droogzetters, mokplek wassen met betadine, geen korsten gaan krabben, goed droog maken met een handdoek en lichtinsmeren, het wassen niet dagelijks doen, het insmeren met droogzetpeneciline ongeveer een week volhouden.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:38

Ik heb misschien een hele rare tip. Mijn paard had ook mok en heb zijn benen gewassen met head en shoulders en het was twee dagen later weg! Kreeg deze tip van mijn hoefverzorger en dacht tja waarom niet het is het proberen waard. Het is nu drie maanden geleden en het is nog steeds weg. Vraag me niet waarom maar bij die van mij werkte het.

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:00

Niet zo'n rare tip, Heidi,ik doe dat ook, bij die van mij werkte het ook Haha!
Het is een middel dat gebruikt wordt bij Arabieren in de rensport, zo kom ik eraan.
Daarnaast kreeg ik ook nog mee als tip om na het wassen, als het paard toch weer de nattigheid in moet, of de wei, om dan zelfbruinende creme in de kootholtes te smeren, wordt een rare viesgele laag die er dan op komt, maar het werkte wel Cool

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:31

haha, ben ik blij dat ik niet gek ben. en wat leuk dat het in de rensport dus ook gebruikt wordt. Grappig. Weer wat geleerd.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:38

haha wat een middeltjes
Mijn vriendin haar paard had ook mok en zij gebruikte iets voor baby's. Tegen luier plekken ofzow. Ik kan haar nog wel even vragen hoe het spul heet.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:44

henkv schreef:
Avuloxil is geen droogzetter maar een middel om uierontsteking te behandelen. Het werkt echter vaak goed tegen mok. De droogzetter die wordt bedoeld heet Orbenin.

Droogzetters ed zijn geneesmiddelen die voor koeien zijn toegelaten, maar mag je ze dan ook bij paarden gebuiken?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:45

ik word helemaal blij van dit topic, ik loop ook altijd te.... als mijn paard mok heeft.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:51

mijn paard krijgt mok als ze teveel eiwit binnenkrijgt, ze staat nu op musli i.p.v. brok en heeft er nooit meer last van gehad

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:13

nina62 schreef:
henkv schreef:

Droogzetters ed zijn geneesmiddelen die voor koeien zijn toegelaten, maar mag je ze dan ook bij paarden gebuiken?

Je kan ze alleen op voorschrift van de DA krijgen, neem aan dat die weet wat hij voor mag schrijven aan een paard?
weet het zelf nml niet maar kreeg het van de DA

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:09

Als je alleen voor paarden geregistreerde geneesmiddelen mocht gebruiken dan bleef er erg weinig over. Knipoog

Idd droogzetters werken super door de antibioticum die erin zit, maar grijp er niet te snel/vaak naar want te vaak atibioticum kan resistent maken. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:25

Volgens mij is het idd wel zo dat het pakt, of het pakt niet. Als het niet snel begint te werken kun je er volgens mij net zo goed mee stoppen want dan doet het ook niks, en is het alleen maar in je nadeel om antibiotica te gebruiken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:18

Ik gebruik het zelf ook al jaren (als het nodig is). Hup droogzetters erop, tandpasta eroverheen om te voorkomen dat er vocht bij komt. En klaar is kees

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:12

Meavey schreef:
Als je alleen voor paarden geregistreerde geneesmiddelen mocht gebruiken dan bleef er erg weinig over. Knipoog

Misschien kan Henkv deze vraag beantwoorden?
Het enige dat ik weet is dat die droogzetters voor koeien zijn toegelaten en dus niet voor paarden.