Rare kleine bultjes....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Rare kleine bultjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 10:46

Hoi allemaal,

Gister avond ontdekte ik bij Sammy allemaal kleine harde bultjes op haar hals, en ik heb geen idee wat die dingen zijn.
Ik denk zelf aan muggebultjes, maar ik heb ze op geen van mijn andere paarden eerder gezien Verward
Net alsof ze in de brandnetels heeft gestaan met haar hals...

Heeft iemand ze ooit eerder gezien?

Liefs, Danielle


SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:09

misschien van de horzels??
dat heeft de mijne ook wel eens.

groetjes maike

.....

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:41

Hoi Danielle,

Staat je paard in de wei? De mijne nl. wel en hij heeft er ook 'last' van. Doordat de winter niet streng was en de zomer beetje nat schijnen er erg veel vliegen/muggen/enz.enz. te zijn in deze tijd. Dus zeer waarschijnlijk is er een klein zwermpje op je paard neergestreken om even een slurpje van hem te nemen. Kwijl
Mijn paard staat ook bij andere paarden in de wei. Sommigen hebben helemaal niets en anderen wel. Ik behandel mijn paard nooit met anti-vliegenspul, want daar is hij allergisch voor, dus wellicht heeft hij daar door meer last dan de anderen. Wel kun je, als je paard echt een hekel heeft aan vliegen (en welk paard heeft dat niet?) knoflookpoeder door zijn voer doen. Moet je dan wel al in winter/voorjaar mee beginnen.
Maar volgens mij jeukt het niet echt heel erg. En het trekt vanzelf weer weg. Lachen
DianaL

Je paard is je spiegel.

Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 13:22

Nou, het zijn geen horzelsteken, daar zijn ze te klein voor.

En mijn paardje staat wel in de wei, maar niet de hele dag, meestal op de vroege ochtend/voormiddag...
Tja, zouden het dan toch gewoon beessies geweest zijn....Verward
Ik ben nog een beetje aan het 'testen' wat bij Sammy wel en niet werkt, maar ik denk dat ik toch maar een pot knoflookpoeder ga halen...beter laat dan nooit.
Ik ben zelf trouwens geen liefhebber van die synthetische anti-beestjes spullen, ik maak dat altijd zelf, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik haar al een tijdje niet meer ingespoten heb.

Bedankt voor de tips!

Groetjes Danielle


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Aliedaa, Lenexa en 96 bezoekers