Het ware verhaal achter Umeda haar ongeluk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Het ware verhaal achter Umeda haar ongeluk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:34

[Dood ben ik me geschrokken toen ik vandaag mijn topic weer onder ogen kreeg. Ik plaatste gister een topic over het ongeluk van onze merrie en dat is vreselijk uit de hand gelopen. Wat blijkt nu? Iemand anders heeft onder mijn naam mijn oorspronkelijke verhaal veranderd en vervolgens de hele tijd gereageerd. Er zijn helaas mensen op stal die niet het beste met ons voor hebben en dat blijkt nu maar weer. Na het eerste bericht heb ik niet meer gereageerd. Ik werd vanmorgen opgebeld door mijn instructrice die ontzettend teleurgesteld en boos was dat ik zoiets op internet had gezet. En terecht, wat het verhaal is te gek voor woorden op deze manier. Ik heb er de hele dag mee in mijn hoofd gezeten, heb meerdere malen met de Mod's gePMt om te vragen of het alsjeblieft allemaal verwijderd mag worden. Mensen denken nu hele vervelende dingen van mijn instructrice, de fokker en van mij..]

Maar wat is er nu werkelijk gebeurd? Ik vond Um met haar hoef tussen de tralies en op haar zij liggend in haar stal. Heb gebeld en binnen no time was de tralie verwijderd en was Um los. Ze ging meteen staan, maar hield haar been angstvallig omhoog. Ik heb mijn instructrice gebeld en ben vervolgens het been gaan afspuiten. Ze liep toen op drie benen. Na drie kwartier koelen werd ik afgelost door mijn instructrice en ben ik weggegaan. Ze zou me op de hoogte houden.

Mijn instructrice is heel vaak gaan kijken 's nachts en Um ging steeds een beetje beter op haar been staan. Het been was inmiddels wel behoorlijk dik en bevatte wat wondjes, maar wat wil je?! Ze heeft echt flink klem gezeten. Ook toonde ze even koliekerig, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Al snel stond ze er rustig bij en om half 5 's morgens is ze voor het laatst gecheckt.

Om 7 uur stond ik bij d'r op de stoep en wonder boven wonder stond ze alweer helemaal op haar been! Ze sleepte niet en zette haar hele hoef neer. Ik was onwijs opgelucht. Als ik haar niet gevonden had, was het heel anders afgelopen.. Nu kan het misschien weer goedkomen.

Sinds gisterochtend is Um alleen maar verder opgeknapt. Ze loopt weliswaar kreupel, maar staat goed op het been en is lekker druk en bijdehand. Gewoon zoals Um is. Ze heeft wat moeite om 's morgens op gang te komen, maar dat is niet verwonderlijk.

Vanmiddag was de DA op stal en heeft hij haar nagekeken. Uit voorzorg heeft ze antibiotica vanwege de wondjes en verder moeten we blijven koelen en wandelen, wat we de afgelopen dagen al heel veel gedaan hebben. Ze moet nu binnen een paar dagen verbeteren.

En daar hoop ik op, want het is een onwijze doorzetter en ze verdient dit niet.
Laatst bijgewerkt door Djesseka op 06-11-06 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Re: Het ware verhaal achter Umeda haar ongeluk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:39

Nou al met al valt het dan mee! succes ermee Knipoog

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:40

Pff ben blij te horen dat het verhaal in het vorige topic veranderd is en dat het niet zo ernstig is als daar gezegd werd, vond het namelijk best wel vreemd? Want toen ik dr gister zag zag ze er eigenlijk gewoon goed uit!

Ben 'blij' dat het zo is gegaan Lin, echt, ze verdient dit niet en jullie ook niet.. Hoop maar dat iedereen dit leest want jullie hebben altijd het beste met de paarden voor, ze zien er niet voor niets zo super uit!

Edit: hoe is het mogelijk dat iemand anders op jouw naam het verhaal veranderd heeft en daar gepost heeft? Is wel zeer triest van diegene dan..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:43

dat is vreemd, dat iemand onde rjou naam die berichten geplaatst heefT:S dat doe je toch njiet?
wel blijd at jullie wel de DA hebben gebeld Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:44

Vind het evrhaal dan wel een beetje raar.
Maar al met al komt het wel goed met het beestje, daar gaat het om Ja

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:45

Erg moedig van je om het verhaal nu in je eigen woorden te zetten! Wat erg dat er iemand anders onder je naam dingen geplaatst te hebben, nu heeft iedereen een negatief beeld van je dat jullie egoïstisch zijn. Maar gelukkig is het goed afgelopen

Veel sterkte nog met het paard!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:49

Eerst maar eens zien wat waarheid is, moddy kan hier zeker wel achterkomen 'achter de schermen' Knipoog Vreemd verhaal.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:50

Een moderator kan zien van welke computer iets gepost is. Iets met ip nummers of zo. In ieder geval een technisch verhaal wat ik niet snap. TS geeft aan dat ze aan een moderator heeft doorgegeven dat iemand anders onder haar naam heeft gepost.

Heel vreemd dat een topic dan niet (tijdelijk) op slot gaat voor een onderzoek. Denk dus eerder dat het TS te heet onder de voeten werd en dus gemakshalve maar verteld dat iemand anders onder haar naam heeft gepost.

Bovenstaand verhaal over het paard lijkt mij namelijk aannemelijker dan het verhaal in het andere topic.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:50

misschien heeft iemand je wachtwoord gezien? gelukkig gaat het goed met haar en ik hoop dat het vertrouwen tussen jou en je instructrice weer goed komt succes en een knuf aan je paardje
gr. annita

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:52

Ik dacht ookal:PENNYY!!
Veel sterkte, En wat een balzak die dat heeft gedaan om zo jou topic te vernagelen! heel veel sterkte

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:52

ik vind het dan alsnog een raar verhaal want als iemand een bericht bewerkt, zoals jij nu hebt gedaan bij je eerste bericht, dan staat het erbij... Ik heb zitten kijken bij je eerste bericht en daar staat het niet bij... Ik wil niet gaan stoken of wat dan ook, maar ik vind het een nog raarder verhaal geworden zo... Wel fijn dta de DA er nu bij is gehaald en dat het goed gaat met haar! Succes verder...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:56

Sterkte ermee maar vind het toch laat dat vandaag pas de DA gewaarschuwd is.
Als ik jou was zou ik ook maar gauw het wachtwoord veranderen.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:56

slimmerik schreef:

Dat is inmiddels gebeurd. Ik heb hier wel van geleerd, hoor.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:57

heb het vorige topic niet gelezen, maar een Mod kan inderdaad via het IP nummer zien via welke computer is gepost.. Weet alleen niet of ze daar de moeite voor gaan doen,

even ontopic : Super dat het weer de goede kant op gaat..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:58

Djesseka schreef:
slimmerik schreef:

Dat is inmiddels gebeurd. Ik heb hier wel van geleerd, hoor.

Maar je zus bevestigde je verhaal.....heeft zij er iets mee te maken..... Kan een fikse OW opleveren Bloos

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:01

slimmerik schreef:
Maar je zus bevestigde je verhaal.....heeft zij er iets mee te maken..... Kan een fikse OW opleveren Bloos

Mijn zusje had mij nog niet persoonlijk gesproken over Umeda en las dus hier op Bokt dat ze überhaupt een ongeluk had gehad.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:03

Ik geloof er niet in dat een ander heeft gepost. Heb nog wel zoveel vertrouwen in de moderators dat als je aan hen doorgeeft dat een ander namens jou in een topic heeft gepost dat topic op slot gaat met de mededeling dat het niet ts was die het topic heeft gepost.

Andere topic is nog steeds open dus.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:04

Ik vind het nog steeds echt een vaag verhaal, heb even het vorige topic door geklikt en in geen enkele van je posts kan ik zien dat die bewerkt is (wat er normaal dan komt onder te staan). DUS: ofwel is diegene die je dat gelapt heeft zonder dat je het wist er een topic over begonnen, of er gaat iets heel erg mis met het toevoegen van "is ... bewerkt" in de post, of je liegt gewoon. Ook zou volgens mij dat topic op slot gegaan zijn met een mededeling.

Graag duidelijkheid van een Mod!

Alsnog, hoop ik dat het beter gaat met het paard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:08

Typisch verhaal maar goed...
Fijn dat het beter gaat met het paard.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:10

kheb het vorige topic gelezen en kmoet de meeste hier in dit topic gelijk geven. Het klinkt allemaal verdacht en niet echt waar?

goed dat de merrie terug in orde is

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:13

Ik ben blij dat het goed gaat met het paard Knipoog

Heb je enig idee wie dan onder jou naam het verhaal heeft 'verdraaid'?
Daar zou ik wel raad mee weten Hamer

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:17

COSMIC77 schreef:
Ik ben blij dat het goed gaat met het paard Knipoog

Heb je enig idee wie dan onder jou naam het verhaal heeft 'verdraaid'?
Daar zou ik wel raad mee weten Hamer

Ja, dat heb ik. Zoals ik al zei, er zijn mensen op stal die niet echt het beste met ons voor hebben. Aangezien ik regelmatig op een openbare computer zit..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:18

Slotje. Dit is geen topic voor medisch en er loopt al een topic.