dampigheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 22:03

kan iemand mij wat meer vertellen over dampigheid? kan je er iets tegen doen??is het voor een pony die het heeft nog de moeite waard om te leven of is dat alleen maar zielig??help me!!
p.s. hij staat nu op de wei een volgens een vrouw die daar haar paard ook heeft staan in de vakantie en er vaak heen gaat heeft ze hem nog geen een keer horen hoesten...


tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:01

hoi,

ik zelf heb jaren(13 jaar) een dampig paard gehad als ik haar dag en nacht buiten hield (in de winter kreeg ze gewoon een schuilstal) nat hooi gaf (en nooit op stro zetten) kon ik gewoon nog recratief op haar rijden alleen geen sport omdat haar longen het pieken niet aan konden
zo te horen uit je verhaal hoest het paardje niet buiten dus recratief gezien zou je er best nog plezier van kunnen hebben dmv rustige buitenritten
dampigheid is de verzamelnaam voor chronische longaandoeningen waarbij geen genezing meer mogelijk is
groetjes tina

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 11:25

thanx!!!hij gaat nu eerst nog de hele zomer op de wei, zonder iets te doen. daarna komt ie misschien dus terug maar waarschijnlijk niet, ik wil hem dan kopen en van de slager redden. ik wil hem gewoon op een weitje zetten en dan af en toen een beetje rijden.of als het goed gaat wat vaker, maar niet al te vaak.
hij had het nog niet zo heel erg, ze zeiden dat ie er tegen aan zat, dus misschien...
in iedergeval heeeeel erg bedankt voor je reactie!!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:48

Hallo,

Inderdaad...ze zeggen... aan dampigheid is niks te doen... NIET WAAR DUS !!!! Ik heb een kruising KPWN-er, die 2 jaar geleden na een verkoudheid niet goed bovenop kwam...dierenarts kwam en ja hoor; Ventipulmin (sterker spul is er niet in de dierenartswereld), paard op krullen, nat hooi en zoveel mogelijk naar buiten. zo gezegd, zo gedaan.... 1 maand later, ging wel beter, maar met het rijden nog niet echt.... nog hoesten, knijpen met zijn buik (geen longcapaciteit)... wéér Ventipulmin, en de dierenarts zei dat als het niet beter ging hij ook weinig meer kon doen. evt. naar een kliniek om de longcapaciteit te meten en hierop afstemmen wat ik nog met hem kon... dus opgeven????!!! ik heb toen (via internet) een tel.nr. gekregen van een vrouw die "alternatieve geneeswijze" doet bij mens & dier. Zij werkt op basis van foto's en een pluk haar.
Ja hoor, dacht ik, geloof je het zelf?????? Verward
Maar ik wilde niet zomaar mijn paard opgeven en vond dat ik dit moest doen; er werden kruiden voor hem gemaakt, wat hij nu nog steeds krijgt, is goedkoper dan Ventipulmin en kan zonder problemen altijd gegeven worden. Je kunt je niet voorstellen hoe dankbaar ik was/ben !!!!! Party!! Mijn dierenarts heeft een jaar later nog een keer zijn longen geluisterd en ik wilde weten of hij nog wat hoorde.... wat denk je? kijkt me aan, begint te lachen en zegt; het is dat ik hem zelf dampig verklaard heb en dit is niet te genezen, maar ik hoor NIKS meer, zelfs geen ruisje....eh...tja...zo zie je maar weer..de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dit paardje is inmiddels 16 jaar, staat nog wel op krullen en nat hooi. Krijgt af en toe een 1/2 plakje hooi, want hij vindt het zo lekker en dat gaat allemaal goed ! Tevens ken ik nog een paard die dampig is en door toediening van dezelfde kruiden ook beter wordt. Echt waar !
Ik hoop dat je het niet opgeeft en als je er met een dierenarts niet uitkomt, geef je paard dan een kans om toch iets anders te proberen....Voor mij en mijn paard was dit 2 jaar geleden de laatste kans en anders moest ik hem in laten slapen. Gelukkig...heb ik hem nog. Eventueel heb ik het tel.nr. voor je....
Sterkte en groetjes Knipoog

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:00

Ben eens met je.. ik heb ook een dampig paard helaas en door toediening van homeopathie en goede huisvesting/ voeding kan ik er eigenlijk alles mee doen, zolang je je maar bewust bent van zijn afwijking! Dus geen boscrossen meer...

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 22:18

thanx!!!!hij was nog niet echt dampig....hij zat er tegen aan, toen is ie naar de wei gegaan, dus eerst maar eens kijken hoe het met hem staat. en boscrossen is zoizo nix voor ons hoor.....hihi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Avatar22, B_Fokker, Chesss, GrapeshotBot, mabellean, Noor17, scrabbel en 25 bezoekers