* Botscheurtje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

* Botscheurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 09:55

Hallo, mijn pony van 4 jaar heeft een peesgescheurd en deze pees heeft een stukje bot meegetrokken (rechtsachter, iets boven de sprong) hij moest 2 maanden absolute boxrust houden. Nu ben ik erg benieuwd wat zijn kans is dat hij weer voor 100 % kan functioneren. De da heeft tegen mij gezegd dat dat geheel aan mijn pony ligt hij rustig hij zich houdt. Op het moment krijgt hij 2 scheppen zemelen een beetje mueslimix zonder haver en slobberm. Vanochtend blijkt dus dat hij v.d. buurmanpaard naast hem zijn voer gehad heeft wel 2 kilo biks. Ik vraag mij af hoe schadelijk dat voor hem kan zijn normaal bij arbeid krijgt hij een halve kilo (2 x per dag). Wie heeft er trouwens ook zoveel problemen met een paardje dat je eerste is en nog jong.

Larissa


Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:02

Ik ken een ruin die op zijn 5de een dubbele peesklap aan de achterbenen heeft opgelopen (te vaak in een zware bak gereden). Beide achterbenen dus beschadigd...hoe veel beschadiging heeft de toenmalige eigenaar niet willen nameten, dat paard is een half jaar het land op gegaan en daarna als goed verkocht....(tja..niet mijn keuze)...
Bij toeval is hij later weer terugverkocht naar iemand in mijn woonomgeving...paard is nu, hij is nu een jaar of 10, dubbel M en L samengesteld en heeft nergens last van. helemaal goedgekomen dus!

Ik hoop dat jij over een jaartje ook zo'succesverhaal te vertellen hebt! Wel rustig aan doen voor een hele lange tijd hoor!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:42

Dit probleem kan prima weer beter worden en je pony kan best weer functioneren als je er maar tijd aan besteed en bedenkt dat het lang kan gaan duren. Volg goed de instructies van je DA op en wil niet te snel weer aan de gang, rustig op gaan bouwen en de tijd nemen,dan kan dit zeker weer goed komen.
Ik hoop voor je dat hij niet te vaak het voer van de buurman eet want dan krijgt hij te veel energie en zal z'n box uit gaan springen (bij wijze van spreken). Met 1 keer teveel vreten zal hij niet zoveel aan overhouden, het is niet zo dat hij de hele voerton heeft leeg staan vreten of zo. Succes!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, dianalamboo, Doppers, eshz, ImkeTarek, Nancy01, Pierus, RianneH en 110 bezoekers