Mijn merrie van 8 jaar was al een hele tijd vaak en onregelmatig hengstig. Ze is dan vreselijk kriebelig , dramt heel erg door, maakt trammelant met de andere paarden etc. Met rijden is ze dan vreselijk heet en kan zo ineens 'exploderen'. Ik heb de DA erbij gehaald en ze is gescand, het bleek dat ze cystes op haar eierstokken had.Dit kon volgens de DA ook haar best wel extreme gedrag tijdens en net voor en de onregelmatige hengstigheid verklaren. We hebben toen behandeld met Regumate, na een aantal weken weer gescand en de cystes waren weg. Ik moest daarna weer 1 week Regumate over het voer doen, in de week erna wordt ze dan hengstig. Dan een week niets en daarna weer een week Regumate enz. Ik heb dat zo een paar maanden gedaan en dat ging heel goed. Toen ben ik gestopt met de Regumate en ze is nog zo'n vier maanden regelmatig hengstig geworden met normaal gedrag.
De DA heeft gezegd dat ze gevoelig kan zijn voor die cystes en dat ze terug kunnen komen. Als ik dat dan weer merk in haar gedrag of ze wordt weer zo vaak en onregelmatig hengstig kan ik weer beginnen met de Regumate.
Ok dan nu eindelijk mijn vraag : Ik geef Regumate dus volgens het volgende schema : Beginnen met een week Regumate 15ml per dag (3x pompen. In de week erna wordt ze dan hengstig. Dan een week niets en dan weer 1 week regemate enz.
Ik hoor ook wel eens van mensen dat ze hun merrie standaard iedere dag of om de dag Regumate geven( zonder te stoppen dus). Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben? Of misschien volgens een nog ander schema? En hoeveel ml per dag geef je dan?
Ben heel benieuwd naar jullie antwoorden en ervaringen!