* hoe weet ik waarneer mijn paard speolworm heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

* hoe weet ik waarneer mijn paard speolworm heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 13:59

ja hoe merk ik dat en kan ik dat oplossen met een gewone wormenspuit
ik hoop dat iemand hier antwoordt op kan geven?

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63


ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:35

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij kun je ook spoelwormen met een gewone wormenkuur weg krijgen. IEDER paard heeft wormen en het is dan ook HEEEEEEEL!!!!! belangrijk om je paard iedere 8 weken met een GOEDE!!!!! wormenkuur te ontwormen. (bijvoorbeeld een waar ivermectine (eqvalan, furexel e.d.) of myodexine (equest e.d.) in zit)

je kunt er met mestonderzoek achterkomen of je paard wormen heeft. Dat moet bij de dierenarts gebeuren en het niet aantreffen van wormeieren in de mest zegt niet dat je paard geen wormen heeft. Dus als het niet echt nodig is is dit onderzoek weggegooid geld. Wel van belang als je paard misschien een speciale worm of parasiet in zijn mest heeft.

Stralend de dag door.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:35

ja spoelwormen zijn weg te krijgen met een goede wormenkuur,beter is natuurlijk om ze te voorkomen dan om ze te bestrijden.
Ze zeggen dat paarden die langere tijd erg lusteloos en traag zijn in de wei,waarschijnlijk wormen hebben,dus een behandeling is dan natuurlik gepast.Maar ontworm je paarden gewoon op tijd dat is het beste


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dandy123, F_inley, GrapeshotBot, Iris_Casper, neline11, NorwayFjord, Purkii en 25 bezoekers