Paard is gister gebeten en heeft nu een bult.

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

loontje

Paard is gister gebeten en heeft nu een bult.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 21:16

Mijn paardje is gister gebeten door een ander paard.Gebeurt wel vaker.Maar nu heeft zij op de plek een wondje en heb daar gister gelijk betadine zalf op gesmeerd.Vandaag kwam ik op stal en toen zag ik dat zij nu op die plek een grote bult heeft zo groot als een halve tennisbal.Kan het zijn dat het is gaan ontsteken??Ze heeft verder geen koorts en was wel gevoelig maar niet echt pijnlijk.
Ze heeft bij mij nog nooit een wondje gehad dus kan het komen van de betadine zalf die ik er op gesmeerd heb.Misschien een allergische reactie?Graag jullie mening er over.Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:35

Groene leem/klei erop smeren, dan issie de volgende dag zo goed als weg, denk dat er een blauwe plek onder ziet, en dat ziet er bij een paard idd als ene bult uit.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:29

Het is hoogst waarschijnlijk gezwollen door de kneuzing van het bijten. Wanneer paarden bijten ontstaat er altijd een grote kneuzing van het beetgebied door de soort tanden en kiezen die paarden hebben (groot en erg plat, vergelijk met een hond, puntig en scherp, geeft een heel ander soort wond), en een kneuzing geeft zwelling. Door koelen kan je het wat minder gevoelig maken en sneller over laten gaan.
Wat er gebeurt als het alsnog gaat ontsteken is dat het dan erg warm wordt, je paard krijgt waarschijnlijk dan ook koorts en de plek wordt erg pijnlijk. Maar dat zal niet zo snel gebeuren, je moet het alleen even in de gaten houden.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 16:12

De plek is gelukkig iets minder dik vandaag en voelt gelukkig niet warm aan.Gevoelig is het wel maar pijnlijk niet.Dus denk ook dat het een kneusing is.Bedankt voor jullie reacties Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie