Oorzaken van doffe vacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Oorzaken van doffe vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 17:25

Ik begin me nu echt af te vragen of het aan het weer ligt of aan wat anders, maar de vacht van mijn paard ziet er momenteel echt niet uit.
Ze is goed ontwormd, eet goed, krijgt Pavo Multifit supplement, verder is ze ook gewoon fris. Overdag loopt ze buiten.

Het lijkt bijna alof er een donzig wintervachtje aan zit te komen, niet echt de bedoeling midden in de zomer. Heeft iemand enig idee wat verder nog oorzaken kunnen zijn hiervan?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 23:19

Nou, een donzig vachtje zou best kunnen momenteel. Ik denk als je een wat kouwelijk paardenras hebt dat die met dit weer (kou en regen) al snel een extra beschermlaagje gaan aanlegggen. Zodra het wat warmer weer word verdwijnt dat vanzelf weer.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 23:46

pro-lijnzaad helpt je pony verharen en geeft het ook glans,dus als ik jouw was dan zou ik dat eens proberen.
groetjes Julieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:11

Het kan zeker met het weer te maken hebben. Ik weet niet of je paard op de wei staat met/zonder dek?
Wat in iedergeval een super middel is ter bevordering van een glanzende vacht en verbetering van de conditie is Heamolitan. Dit is verkrijgbaar bij je DA. Je voert het 3 weken en je zult versteld staan van het resultaat.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:14

Die van mij is ook een wat dikkig vachtje aan het kweken, ik denk dat het gewoon door de weersomslag komt, zeker als je er een hebt met een dun huidje. Gaat vanzelf wel weer over als de zon weer meer schijnt.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:15

Omar heeft voor mijn idee ook alweer bijna een wintervacht. Hij staat dag en nacht in 't land en 't is weer bijna een beertje. Het is ook niet echt warm voor de tijd van het jaar.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, haasje20, Peanut21, Rijsa, Trendiction en 106 bezoekers