dikke korst aan been, wat er aan doen? nu met foto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:27

Tja er zit wel wat in....goede verklaring !

Ik poets de kootholtes altijd even met een hele zachte borstel , paardehaar geloof ik ? iig echt zacht.

Rena loopt soms met hoefschoentjes om en dan wil ik de kootholtes wel goed schoon hebben om schuren tegen te gaan.

Toen ik haar kreeg had ze best last van mok , nu eigenlijk nauwelijks nog.
Zat in het weiland daar waar ze vandaan komt , is mij verteld...?

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Re: dikke korst aan been, wat er aan doen? nu met foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:27

ik weet bijna zeker dat het mok is en als je even met hem naar de dieren arts gaat daan geeft hij je er zalf tegen ook uierzalf helpt goed

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 21:37

Mijn pony heeft sinds vorige week precies zo'n korst. Wij denken aan zonneallergie. Op zijn neus heeft hij precies zulke korsten gehad. Neus in het natte gras, zon erop. Tot dat ik zijn neus ben gaan insmeren. Vorige week was het wat natter,. zonnetje erop en....dezelfde korst als op zijn neus.
Omdat bij jou paard die korst ook op een wit voetje zit dacht ik daaraan. ook omdat je zegt dat hij zich een beetje heeft beschadigd aan de longeerlijn. Een dunne huid verbrand sneller.
Tevens ben jij er ook van overtuigd dat het geen mok is.
Bij mijn paard denk ik het ook niet. Hij heeft nooit mok gehad. Ik houd het altijd netjes in de gaten.
Ik heb tot nu toe gewassen met groene badedas en gesmeerd met uierzalf. En bij hele felle zon op stal.