NickNameWS schreef:Wat een k u tdag had ik gisteren zeg B|'(
Wordt ik om 14:00 gebeld, dat Nienke weer een verstopte slokdarm heeft (was 2 weken geleden ook al gebeurd). Dus ik erheen, veearts er ook heen. Hebben we 5 uur lang staan spoelen met een lange slang in haar slokdarm, om die verstopping eruit te krijgen.
Om 19:00 dachten we dat we het er redelijk uit hadden, maar een uur later kreeg ze weer last, dus het zat gewoon nog dicht. Toen werden we doorverwezen naar een gigantisch dierenziekenhuis in Utrecht. Dus eerst trailer etc regelen.
Uiteindelijk daar om elf uur aangekomen, zijn ze bijna een uur bezig geweest met haar.
Conclusie van de dokter omvatte 2 mogelijkheden, of ze heeft echt een verstopping, en dat halen we eruit met een slang met camera en tangetje.
Of ze heeft een afwijking aan haar slokdarm, wat bij veel friezen voorkomt. Dat houdt in dat om de laatste 30 centimeter van haar slokdarm, de spieren ipv enkele mm, enkele cm dik is geworden.
Dat laatste is dus hoogstwaarschijnlijk het geval, en aangezien daar niets aan te doen is, laten ze haar vandaag waarschijnlijk inslapen![]()
Wat een pijn had dat beestje gister zeg, was echt zo zielig
Weet iemand hier wat meer over te vertellen, of misschien een link naar een pagina waarop dergelijk zaken staan.
Het zal Nienke niet redden, maar ik wil er toch graag wat meer over weten