wees voorzichtig met anabolica injecties

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shana

wees voorzichtig met anabolica injecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 08:07

hoi

onlangs moest ik men paard een anabolica injectie laten zetten om zen knieen sterker te krijgen
door mijn oplettendheid en voorzichtigheid heb ik vroegtijdig ontdekt dat er iets mis was
op een been been kwam het bloedvat dikker op te liggen en de hoeven werden warm
na een tijdje begon op het andere been het bloedvat ook dikker te liggen
mijn paard had nergens last van en liep perfect correct
iedereen zei me san , je ziet spoken !
maar ik ken men paard en liet voor de twee keer de da komen , de eerste da zei me geen probleem van maken
en idd de tweede da zei me gisteravond san je bent er net op tijd bij
hij is nog niet bevangen maar dat had de volgende stap geweest
dus mijn paardje heeft een injectie gehad van de da en vanmorgen was het al weer beter , been was al droger
effe letten op voeding , enkel hooi en wat wortelen

de da zei me dat meer voorkomt met anabolica injecties , dus hierbij wil ik jullie verwittigen
gelukkig is het bij mijn paard goed afgelopen !!!

groetjes

TheSam

Re: wees voorzichtig met anabolica injecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:46

AB om knieen sterker te krijgen?

En als AB nodig is lijkt me dat toch voor gaan ipv een eventuele hoefbevangenheid..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:49

TheSam schreef:
AB om knieen sterker te krijgen?

En als AB nodig is lijkt me dat toch voor gaan ipv een eventuele hoefbevangenheid..

Lees ik dat nu goed? Je zou liever AB gebruiken en dat het paard bevangen wordt? Kan ik niet begrijpen. Veel paarden die bevangen zijn blijven hiervoor gevoelig of hebben blijvende schade.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 19:27

idd , als ik had geweten dat het bevangenheid kon veroorzaken had ik het niet laten doen
maar mijn da heeft me hiervoor niet verwittigd
ik heb nu dus andere da !

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:12

Anabolica is denk ik wel wat anders dan AB = antibiotica? Zit hier het misverstand?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:50

Weet je nu wat het ergste is? Dat die rotzooi gewoon niet eens werkt. Dat er ooit een tijdelijke vooruitgang te bemerken is, is meer toeval dan daadwerkelijk resultaat. ( tijdelijke blokkade van de zenuw)

Ik heb het al zo vaak gezien, praam op de neus, en spuiten maar. Ze moesten dat eens bij de mens doen, dan kwam de hele wereld in opstand en bij de paarden vindt men dit inmiddels de normaalste zaak van de wereld Boos!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:47

idd lennie

ik doe het nooit meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar da had me moeten verwittigen van de bijwerkingen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:23

annepanne schreef:
Anabolica is denk ik wel wat anders dan AB = antibiotica? Zit hier het misverstand?

Hier heet het anabole steroiden, afgekort anabolen.

Mijn paard had ook last van zijn knieen, toen was hij 4, mijn eigen veearts wilde geen anabolen spuiten, moest het eerst eens proberen met zijn spieren trainen. Een vervanger wilde dat toen wel een keer doen, hij had zijn knie op slot tijdens een koliekaanval door medicijnen tegen een peesblessure. Frusty Hij had een maand boxrust voorgeschreven gekregen....
Als een paard anabolen gespoten krijgt is het heel belangrijk dat hij veel beweegt. Ik vind het sowieso troep, zal het alleen gebruiken als het echt niet anders kan. Mijn paard is trouwens door training sterk genoeg geworden en heeft geen last meer van zijn knie.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 10:06

hoi esther

heb jij bepaald oefeningen gedaan om zen knie sterker te krijgen?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:45

Oef Knipoog dat viel mee. Ik had een hele boel vervelende reacties verwacht op mijn schrijfsels. Heel blij om te bemerken dat ik niet de enige ben die er zo over denkt Haha!

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:25

lennie schreef:
Oef Knipoog dat viel mee. Ik had een hele boel vervelende reacties verwacht op mijn schrijfsels. Heel blij om te bemerken dat ik niet de enige ben die er zo over denkt Haha!

Ik ben niet zo "reageerderig" op Bokt, maar ik heb soortgelijke ervaring. Helaas heeft mijn paard het niet gered en moest worden ingeslapen als gevolg ernstige hoefbevangenheid dankzij de anabolen.
Bij mij (of beter gezegd bij mijn paarden) komt die rotzooi er niet meer in.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:28

shana schreef:
hoi esther

heb jij bepaald oefeningen gedaan om zen knie sterker te krijgen?

Oefeningen om zijn achterhand sterker te krijgen. Veel tempowisselingen, ook veel overgangen, mijn paard vind de stap-galop overgang leuk om te doen, dat is ook een goede oefening om de achterhand sterker te maken.

En de hoefsmid heeft zijn hoef binnendoor gezet, aan de binnenkant iets korter gemaakt zodat de knie ontlast wordt. Mijn paard had trouwens last van een knie die op slot zat (pathella fixatie) soms. Ik kon ook merken dat wanneer ik een dag teveel had gedaan dat hij er dan weer last van had, leek wel soort van spierpijn, dus altijd met beleid rijden/trainen. Nu is hij 10 en heeft hij er al 4 jaar geen last meer van gehad gelukkg.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:59

annepanne schreef:

Ow sorry.. ik dacht echt dat er anti-biotica stond, mijn fout!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 01:53

bedankt voor de tips esther !

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:03

Gatver wat een eng idee!
Mijn pony heeft al 2 maanden geleden ook een anabolen spuit gekregen. De DA zei dat hij bronchitis had, dat was over maar hij had geen conditie meer. Dus toen meteen anabolen erin gespoten.
Helaas had deze dierenarts het helemaal mis Boos! Het lag niet aan zijn conditie en al helemaal niet aan bronchitis.
Heeft hij dus al die troep voor niets gegeven. Gelukkig heeft mijn pony niets aan de anabolen overgehouden anders was ik flink pissed geweest op die DA.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:27

Mijn merrie heeft na een miskraam een anabolen injectie gehad, kleine dosis. En ze deed het er erg goed op... lichamelijk heeft het haart toen echt door een moeilijke periode heen gesleept.

Alleen geestelijk was het een ramp Scheve mond Op een of andere manier dacht madam dat ze een hengst was... inclusief het steigeren, dekgedrag en het uitproberen wie de baas was, heel irritant Clown
Maar dat komt natuurlijk door de mannelijke hormoontjes Knipoog