De eigenaar van haar zegt dus dat t geen mok is!
Alle symptomen wijzen na mijn idee dus WEL daarna!
Ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt van verschillende benen, graag hierop JULLIE mening!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Dit heeft die van mij ook regelmatig. Ga maar eens in de sokken pluizen waar die korstjes uitkomen, daar zul je een klein vies plekje vinden en als het erg is laten de haren zelfs los. Enige remedie is wekelijks de sokken wassen met betadine of ander ontsmettingsmiddel. En als je was de sokken met een handdoek droogwrijven. Bij mijn paard heb ik de koten uitgeschoren en benen opgeschoren, alleen een klein sokje laten zitten wat hogerop de kogel, dan voorkom je deze plekken en dan regelmatig een flinke dot uiercreme met zwavelbloempoeder erop.
Het komt doordat de haren in de sokken vaak zo dicht en donzig zijn dat er geen lucht bijkomt en er vanalles gaat zitten broeien en als het nat is droogt het niet vlug genoeg.
En hoe het heet? Geen idee, onder mok vallen een hele hoop aandoeningen.... dit is eerder een soort rasp, mok is vaak een veel groter stuk.
Miirthe schreef:Starbreeze schreef:Dit heeft die van mij ook regelmatig. Ga maar eens in de sokken pluizen waar die korstjes uitkomen, daar zul je een klein vies plekje vinden en als het erg is laten de haren zelfs los. Enige remedie is wekelijks de sokken wassen met betadine of ander ontsmettingsmiddel. En als je was de sokken met een handdoek droogwrijven. Bij mijn paard heb ik de koten uitgeschoren en benen opgeschoren, alleen een klein sokje laten zitten wat hogerop de kogel, dan voorkom je deze plekken en dan regelmatig een flinke dot uiercreme met zwavelbloempoeder erop.
Het komt doordat de haren in de sokken vaak zo dicht en donzig zijn dat er geen lucht bijkomt en er vanalles gaat zitten broeien en als het nat is droogt het niet vlug genoeg.
En hoe het heet? Geen idee, onder mok vallen een hele hoop aandoeningen.... dit is eerder een soort rasp, mok is vaak een veel groter stuk.
Dit heeft mijn Fries dus ook!
En ik kwam al tot de conlusie dat het volgensmij géén mok is, maar wat dan?
Wat is het verschil tussen mok en rasp? En hoe zit het met de behandeling van het laatst genoemde?
timokyana schreef:Heb dit van internet op gezocht, beenschurft word ook wel rasp genoemd.