Zaterdag 22 Juli trof ik mijn pony zwaar kreupel aan op het weiland, toen hij mij zag strekte hij gelijk het linker voorbeen naar mij uit. Toen ik het been voelde was het warm en er zat al vocht in hij had duidelijk heel veel pijn in het been en ik wist gelijk dat het foute boel was. De veearts arriveerde 2 uur later en zag een steek wond ze vermoede van een spijker en verwees me gelijk door naar de kliniek in verband met een peesschede infectie, dus we hebben hem geladen en zijn vertrokken naar kliniek visdonk in Roosendaal waar er een punctie werd genomen van het been. De punctie zag er zeer goed uit er was geen infectie en en 27 Juli mog hij weer naar huis. Thuis ging het weer berg afwaards hij stond gestrekt met het been en kon niet lopen na een paar dagen liet ik weer een arts komen, hij zei dat het allermaal niet zo erg was en ik moest het gewoon koelen. Maar ik vertrouden het egt niet het werd steets erger en erger toen heb ik weer een arts laten komen. Het was weer foute boel er was dus toch een infectie bij gekomen maar deze zat er nu al zo lang dat het er erg zomber uitzag voor hem. Ze wou hem op de manege spoelen maar gaf kem dan 25% kans om pin loos op een wei te leven dat is heel weinig en het ging veel geld kosten hij is een intensief leven gewend en dat verdinde hij niet dus hebben we beslooten hem in te laten slapen om dat de vorige vee arts mij niet had doorgestuurd en de infectie al zo erg was dat er verklevingen waren. Toen belde kliniek lingehoeve uit lienden en gaven hem al ik hem zou brengen 70% kans om alles weer te doen wat ik met hem wou gaan doen (hij is 2) dus we hebben hem gelijk gebracht en hij is de volgende dag geholpen. Er is een echo gemaakt van de pees hij is onder narcose gegaan drenen in het been geslagen en gespoeld het is heel goed gegaan, hij moest 3 x gespoeld worden maar kan als het goed is bij 1x blijven en ik ga morgen op zieken bezoek bij hem en hoop dat hij weer snel naar huis mag komen waar hij helemaal in de watten wordt gelegd door iedereen op stal. En nog bedankt voor de steun he meiden !!
Wie heeft er nog eer te maken gehad met peesschede infectie ?