Bijna in laten slapen door een spijker!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diamondss

Bijna in laten slapen door een spijker!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 23:26

Zaterdag 22 Juli trof ik mijn pony zwaar kreupel aan op het weiland, toen hij mij zag strekte hij gelijk het linker voorbeen naar mij uit. Toen ik het been voelde was het warm en er zat al vocht in hij had duidelijk heel veel pijn in het been en ik wist gelijk dat het foute boel was. De veearts arriveerde 2 uur later en zag een steek wond ze vermoede van een spijker en verwees me gelijk door naar de kliniek in verband met een peesschede infectie, dus we hebben hem geladen en zijn vertrokken naar kliniek visdonk in Roosendaal waar er een punctie werd genomen van het been. De punctie zag er zeer goed uit er was geen infectie en en 27 Juli mog hij weer naar huis. Thuis ging het weer berg afwaards hij stond gestrekt met het been en kon niet lopen na een paar dagen liet ik weer een arts komen, hij zei dat het allermaal niet zo erg was en ik moest het gewoon koelen. Maar ik vertrouden het egt niet het werd steets erger en erger toen heb ik weer een arts laten komen. Het was weer foute boel er was dus toch een infectie bij gekomen maar deze zat er nu al zo lang dat het er erg zomber uitzag voor hem. Ze wou hem op de manege spoelen maar gaf kem dan 25% kans om pin loos op een wei te leven dat is heel weinig en het ging veel geld kosten hij is een intensief leven gewend en dat verdinde hij niet dus hebben we beslooten hem in te laten slapen om dat de vorige vee arts mij niet had doorgestuurd en de infectie al zo erg was dat er verklevingen waren. Toen belde kliniek lingehoeve uit lienden en gaven hem al ik hem zou brengen 70% kans om alles weer te doen wat ik met hem wou gaan doen (hij is 2) dus we hebben hem gelijk gebracht en hij is de volgende dag geholpen. Er is een echo gemaakt van de pees hij is onder narcose gegaan drenen in het been geslagen en gespoeld het is heel goed gegaan, hij moest 3 x gespoeld worden maar kan als het goed is bij 1x blijven en ik ga morgen op zieken bezoek bij hem en hoop dat hij weer snel naar huis mag komen waar hij helemaal in de watten wordt gelegd door iedereen op stal. En nog bedankt voor de steun he meiden !!

Wie heeft er nog eer te maken gehad met peesschede infectie ?

Smystique

Re: Bijna in laten slapen door een spijker!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:29

Jeetje zeg Bloos wat een verhaal! Wat goed dat jullie toch geholpen kunnen worden.

Loopt vast goed af!

Een vroegere pony van mij had een peeschedeontsteking, dat is niet hetzelfde neem ik aan. Maar die is er met heel veel rust bovenop gekomen.

Succes Lachen

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:07

Jeetje, klinkt niet echt leuk zeg! Ik hoop dat alles goed gaat met je paardje & dat ie snel weer naar huis mag Lachen

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:57

Jee, wat naar voor je! Ik hoop dat hij weer snel de oude word!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:53

Mijn pony heeft ook een keer een spijker in zijn hoef gehad.. t was gelukkig net op een goeie plek en heeft zich heel goed hersteld, maar het had ook heel slecht kunnen aflopen..

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:11

nee ik heb er nog nooit mee te maken gehad
jetje dat is dan trouwens ook raar dat die ene DA er eigenlijk niks aan de
maar gelukkig dat het nu weer een stuk beter gaat Haha!
hopelijk wordt ie snel weer de oude en kan hij weer lekker zonder pijn op het land staan

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:27

echt heel zielig voor je pony Boos! !
maar hopen dat 't inderdaad weer helemaal goed komt, maar dat gaat wel lukken joh!;)
sterkte ermee Xx

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:19

Ik heb er helaas wel mee te maken gehad en van mijn verhaal word je niet echt vrolijk (zie profiel).
Sterkte met hem en ik hoop voor je dat alles weer goed komt.

Fantasiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:39

Lachen Veel sterkte he En ik kom gauw weer kijken Lachen
Xxx Cynn

_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:53

Heel veel sterkte!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:32

Ojee, ik had al van een paar gehoord dat hij weer naar een andere kliniek was

Hoop voor je dat ie er nu wel bovenopkomt. Het is een hardstikke leuke pony.

Heel veel sterkte ermee.

manneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:01

gossie meis dat is niet niks.
heel veel sterkte en beterschap gewenst.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:16

@Twinklebel: Had gewoon tranen in mn ogen toen ik het las!! Erg droevig.Moest wel lachern,er stond van Schie,en zo heet ik van mn achternaam ook Knipoog.

Maargoed,nou Cher,gelukkig is alles weer goed gekomen met kleine Defje Lovers.Wat een gedoe toen.Zie nog steeds die gezichten,de allereerste keer jij jezelf inhouden toen je aangereden kwam opje scooter,daarna natuurlijk helemaal uitstorten...Goed gekomen,gebeurde dat weer.Jorinda,Jolanda en ik hebben Def met z'n 3en een keer eruit moeten halen,afentoe op zn achterbenen (niet hoog)omdat eht hem zo pijn deed! Echt beter van je meid,dat je de veearts had gebelt.Owww,die keuze die jij moest maken dat we dachten voor z'n 'laatste' dag..Gelukkig belde Dingena nog even die ene kliniek op.En kijk resultaat!!

Ondeugende Defje slaat weer toe!!!!

P.s. zal mrogen goed voor Defje zorgen hoor Knipoog.

XxX Melis