*moedeloos van hoestend paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 10:30

Hallo allemaal!Sinds vier jaar heeft mijn paard al last van hoesten.Er zijn al verschillende dierenartsen bij hem geweest, maar ze weten niet echt wat ze eraan kunnen doen.Ze zeggen dat hij allergisch is en chronische bronchitis heeft, maar de longen klinken wel goed.Hij heeft al van alles gehad aan poeders e.d., vooral homeopathisch, alleen dit helpt niet voldoende.Het enige wat tijdelijk de hoest wegneemt is een antibioticakuur,maar dat kan ik hem ook niet iedere keer geven.Hij staat zo stofvrij mogelijk, nu zelfs dag en nacht buiten.Het gekke is dat hij vrijwel alleen hoest tijdens inspanning. Longeren gaat nog, maar als ik hem een zadel opdoe en hoofdstel wordt het echt heel erg.Ik vind dit zo zielig,gisteren kwam er zelfs bloed uit zijn neus van het hoesten.Ik weet gewoon echt niet meer wat ik nog kan doen.Wie kan mij helpen?Heel erg bedankt, Mirte.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-05-19 11:23 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:09

ik hoorde gisteren ook zo'n verhaal van iemand en die kreeg na 3 jaar aanmodderen te horen dat het iets was met luchtzakjes van het paard die schoongespoeld moesten worden. Verward Niemand kon iets vinden, maar na een controle aan de kiezen kwam een andere dierenarts erachter dat het dat was. Ik weet m'n god niet wat luchtzakjes zijn (zal wel in de longen zitten), maar zou je eens aan een andere dierenarts kunnen vragen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:36

jou verhaal klinkt als dampigheid natascha

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:44

Bel eens naar de paardendrogist. Die hebben verschillende middelen. Een er van is "respirase" dat schijnt heel erg goed te helpen bij allergieen en dampigheid. Ik weet zo vlug het telefoonnr niet maar als je het wilt weten zoek ik het wel voor je op. Mail me maar even.

Adrienne

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 16:30

Als ik jou was liet ik dit eens goed uitzoeken, is er al eens een bronchoscopie gedaan? Misschien kan er op die manier wat meer duidelijkheid komen, er moet toch een oorzaak zijn. Ik zou niet rusten voor ik wist wat het was, misschien kun je je laten verwijzen naar een kliniek?, ik weet niet waar je woont maar hopelijk is dit een optie voor je, veel sterkte!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 22:00

Als ik het goed lees is je paard allergies voor de schimmel in hooi (soms ook strooi ) vandaar dat hij alleen hoest bij inspanning .Dan is er ook niks te horen aan de longen, Je kunt dit vrij eenvoudig oplossen door hem nat hooi te geven (minimaal 2 uur weken ,alleen nat maken is niet genoeg ) of voordroog .Als het probleem ook in strooi zit ,dan moet je hier een vervanger voor zoeken b.v.altijd buiten !!!!!
een paard met deze aandoening is het meest gebaad met een buitenstal en veel buiten staan .Als je deze oplossingen zoekt dan is er in principe niks meer aan de hand .succes het is de moeite van het proberen waard !!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 10:11

mijn vriendin had ook zón paard en die is nou weer beter een hoestent paard die dat heeft wat jou paard heeft moet je zoveel mogelijk naar buiten doen die pony van mijn vriendin staat zomers dag en nacht buiten en s'winters alleen s'nachts op stal en in het beging hielp het niet maar nou je kan er alles mee doen en ze hoest nooit meer! ze stond eers altijd op de manege in een broeistal noem ik het maar wandt het was daar altijd broeierig en ze heeft daat 1 x op sterven gelegen maar het nou helemaal over en zij slikte ook allerlij poeders en medicijnen maar buiten staan is het goede medicijn probeer het maar eens.
kussies mij!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 11:16

Bedankt voor de reacties!Wat betreft het middel respiraze, ook dit heb ik geprobeerd samen met D-tox.Ik hetb sowiezo bijna alle kruiden gebruikt die er bij de paardendrogist en paardenwinkels te verkrijgen zijn.Mijn paard staat gelukkig van ongeveer mei tot oktober dag en nacht buiten en alleen in de winter op stal.Maar als hij allergisch is voor stro, dan moet het toch minder worden als hij buiten staat?Hij krijgt trouwens ook geen hooi,alleen lucerne of kuilgras.Ook de tanden heb ik laatst nog na laten kijken, omdat het ik dacht dat het misschien daar aan lag.Helaas zonder resultaat.Maar over die bronchoscopie, hoe duur is dat ongeveer?Ik moet namelijk alles zelf betalen, vandaar. Denken jullie dat beweging nog wel kan.Ik rij op dit moment niet op hem, maar longeer iedere dag heel even en stap veel.Bedankt alweer! groetjes Mirte

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 11:27

Ik denk dat je dat gewoon aan de dierenarts kan vragen, ik bedoel hoe duur het is.
Misschien weet dhr. Offereins wel wat het kost en of het uberhaupt nodig is.
Op de tv zag ik eens een dergelijk geval, dat paard hoestte ook alleen bij inspanning.
Hij werd toen op een lopende band gezet, zo n soort roltrainer en kreeg een scoop in zijn luchtpijp, toen moest hij gaan lopen en op die manier konden ze bekijken wat er aan de hand was.
Vraag het eens na, zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 12:21

Een stalgenoot van mij heeft gisteren hoestkruiden gehaald bij Jacob Hooy. Dat is een drogisterij op natuurbasis en is heel bekend. De eigenaren hebben zelf ook paarden en deze kruiden schijnen heel goed te helpen.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 11:17

ja dan moet het minder worden maar staat hij in de winter overdag ook op stal? als hij alergisch voor stro is dan moet zaagsel proberen of dat wil!