Even nog een tip, laat hem zo laag mogelijk bij de grond eten! Dit is de meest natuurlijke houding voor een paard om te eten. Het paard van een vriendin van mij moest dit namelijk ook van de VA en dat hielp al enorm. Hij had het dus ook een paar keer in de week. Ze strooide meerdere porties biks per dag gewoon uit op de grond, wat ook al zoeken betekent en dus niet schrokken.Wat iemand voor mij ook al zei, moest ze eerst een beetje hooi geven voor hij zijn brok kreeg, ook meerdere porties per dag, net als zijn brok. En slobber betekend niet automatisch dat er geen slokdarm verstopping kan ontstaan want ook dit kan vastlopen in de slokdarm. Laats hadden we een nieuwe pony bij ons op stal die gewent was om uit een emmer te eten vanaf de grond. De pony kreeg eigenlijk alleen maar een soort slobber achtig spul voor zijn luchtwegen. Maar de eigenaresse was vergeten om te vertellen tegen iedereen dat hij altijd vanaf de grond at. Ik moest voeren en gooide het gewoon in de voerbak en na een tijdje hoorde ik gehoest en geproest en gelukkig herkende ik het gelijk (hellaas veel ervaring met slokdarm verstopping). Dus eigenaresse gebelt dat de VA moest komen en gaan masseren op de prop.
Het duurde best lang voor het er uit was maar ik was wel op tijd gelukkig. Leuke eerste ontmoeting met je stalgenoot maar niet heus!
Hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt!
Groeten Brenda