Misschien kun je toch nog een andere dierenarts om raad vragen. Sommigen hebben een bepaalde mening en blijven daar bij, terwijl er misschien best andere mogelijkheden zijn.
Tegen de verveling kun je nog proberen om wat speeltjes in de stal te doen, maar ik geloof dat dat meestal maar kort werkt.
Een luidsprekerbox/radiootje in de stal zetten met een gezellig muziekje?
Een beetje stro in haar stal strooien zodat ze wat te knabbelen heeft? (ik ga ervan uit dat ze op vlas oid staat)
Een paar takken (wilg, els of berk) ergens vandaan knippen (weet niet of jij bomen in de buurt hebt) en in de stal leggen. Heeft ze wat te knabbelen en het is nog gezond ook (in wilgenbast zit pijnstiller, dat is de voorloper van asperine)
Staat ze alleen op stal? Misschien als het kan een maatje erbij zetten? (wel zielig misschien maar gedeelde smart is halve smart)
Verder hooi geven verdeeld over de hele dag, dat moet als het goed is geen kwaad kunnen, zodat ze de hele dag wat te knabbelen heeft.
Eventueel in een hooinet met hele fijne mazen, zodat ze veel werk heeft om het eruit te krijgen.
En helemaal geen krachtvoer verder. Wel een liksteen.
En probeer haar misschien toch buiten te laten? Ik kan me voorstellen dat je geen deken meer kan zien, maar eventueel een simpele vliegendeken waar geen koorden en toestanden aan zitten?
Ik kreeg zelf omdat ik op zoek was naar een simpele vliegendeken een tip van een bokker, misschien is dit ook wat voor jou:
http://www.paardenshop.nl/assets/s2dmai ... 74662.html
Er zitten iig geen bilkoorden en buikriemen aan, en misschien is dit handig als je met haar gaat wandelen...heeft ze misschien minder last van de vliegen en dat ding kost bijna niks.
En verder stappen met haar zoveel je kunt (maar dat deed je al). Afspuiten, koelen, en haar (als ze dat leuk vind tenminste) borstelen, zodat ze aandacht krijgt.
En ik zou als therapie voor mezelf ook heel erg gaan zoeken op internet, kijken of daar nog wat te vinden is....
Sterkte...
Laatst bijgewerkt door Ammy01 op 29-06-06 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt