beenachtige verdikkingen op benen

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Coberlina

beenachtige verdikkingen op benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 13:43

hey

mijn paard heeft sinds twee weken ofzo kleine beenachtige verdikkingen op de onderbenen. (pijpbenen)
Ik heb hier op het forum even gekeken, dat is niet hetzelfde als dat van mijn paard. De bultjes zijn namelijk hard, en beenachtig.

Ik rij altijd met beenbescherming, ofwel pijpkousen en strijklappen, ofwel bandages. Ik denk niet dat het door de bescherming komt, omdat ik hem al anderhalf jaar heb, en het pas de laatste twee weken is.

Als hij op de wei gaat, loopt hij wel zonder bescherming. In het begin deed ik hem altijd zijn beenbeschermers aan, maar de laatste tijd zet de eigenaresse van de stal hem buiten, en dus zonder bescherming.

Iemand enig idee? Hij loopt niet kreupel ofzo...
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:05

een schiefeltje,
misschien heeft hij zichzelf geraakt met zijn been toen hij opstond of hij heft een schop gehad van een ander paard.
Dan onstaat er soms een botwoekering, shiefels gaan niet meer weg het is een schoonhedsfoutje

Kiekeboe

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:30

Klink inderdaad als een schieffel. Even goed opletten dat hij niet onregelmatig wordt. Het kan soms zijn dat de schieffel een pees gaat irriteren. Verder niets aan de hand.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:32

Het klinkt idd als een schiefel, bij ons hebben we een 2 jarige die dat ook heeft, net onder het gewricht.

Gr. Adriana

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 18:49

bedankt allemaal,
het zal dan waarschijnlijk wel van een ander paard zijn, vanop de wei. Ze staan soms dag en nacht buiten en vechten wel geregeld. (om te spelen)

Zou ik hem dan best beenbescherming aandoen in de wei? Als hij dan zo nog veel schoppen krijgt, staan binnenkort allevier zijn benen vol Scheve mond
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 08:44

Vind ik altijd een moeilijke keuze, aan het buitenzetten met beenbeschermers kleven ook weer bezwaren. Alles heeft z'n voor- en nadelen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie