Ervaring met klinieken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:25

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:41

Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met de Uithof in Utrecht.

Maar ik denk dat het persoonlijk is. Maar natuurlijk ook hoe ze je paard behandelen. En dierenartsen blijven natuurlijk mensen en mensen maken fouten en dat blijft menselijk.

Maar het blijft natuurlijk altijd vervelend.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:51

chantal1"]
[quote="Tinne"][quote="chantal1 schreef:
krijgen de paarden in orde


Niet alle paarden jammergenoeg... Wij hebben daar namelijk een keer een paard in moeten laten slapen. Lag niet aan de Bosdreef, maar aan ons, wij waren er te laat bij... Nou, de DA die bij ons op stal was geweest zei dat het niet ernstig was, dus waren we thuis gebleven...iets wat we beter NIET hadden kunnen doen, want toen we bij de Bosdreef aan kwamen, zagen ze al dat ze er (te) slecht aan toe was en na nader onderzoek was dat idd zo... Verdrietig

Toch hebben ze ons zo goed mogelijk proberen te troosten en het zijn echt geweldige mensen daar bij de Bosdreef... Vooral Hans Wilderjans is oppie-toppie Haha! Je kunt echt lachen met die vent Haha! Haha! Maar goed, daar gaat het nu niet over... *LOL*
[/quote]

Dat zou ook onmogelijk zijn, maar ze stellen uiterst goede diagnoses waar ik bij andere DA's toch wel eens aan getwijfeld heb.
Ik ken dat geval van jou; dat je eigen DA zegt dat het wel gaat. Daar kijk ik dus niet meer naar. Door dat ik zelf eens heb ingegrepen was ik ook (net) op tijd bij de Bosdreef. Ik vind het wel heel spijtig voor je dat het zo is gelopen.

Ja, de Doktoren zijn echt super daar! Ik heb er niet over te klagen, ze zijn erg sympathiek.
[/quote]

Jammergenoeg zijn het geen wondermensen, want dat paard had de eigenaar toen hij haar kocht wel 2 ton (gulden) gekost. En kon haar een week voordat ze doodging kon hij haar verkopen voor 2.5 ton! Spijt dat hij dat niet had gedaan, dan had ze misschien nog wel geleefd...maar goed, hier gaat het nu niet over!

Wat ook een goede praktijk is, is Visdonk, in Roosendaal geloof ik! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:29

Emmeloord!!!, en er schijnt een kliniek in belgie te zitten die heel goed is, staat een artikel over in een van de laatste hoefslagen

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 22:26

Bodegraven, ik hoor er alleen maar positieve dingen over. Het enige negatieve is dat je als ze aan huis komen nog al eens lang moet wachten.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:44

Pipo schreef:
Emmeloord!!!, en er schijnt een kliniek in belgie te zitten die heel goed is, staat een artikel over in een van de laatste hoefslagen


Dat is dus De Bosdreef in Moerbeke.

Ponylady

Berichten: 20
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ervaring met klinieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:48

Zelf ga ik altijd met mijn paardjes naar Bodegraven, de kliniek van Leenderd-Jan Hofland. Daar ben ik heel tevreden mee. Van onze manege zijn er ook een aantal naar Berg en Bos (of Bos en Duin, ik kan dat nooit goed onthouden!!!)gegaan, die waren daar ook heel tevreden over. Ook in Nederhorst ten Berg (in de buurt van Loosdrecht) schijnt een goeie kliniek te zijn, Rob van Wessem zit daar. Hij is wel eens op Ermelo geweest voor lezingen. En volgens mij heeft Dr. Offreins ook nog een kliniek, ik weet alleen niet waar.
Succes, Sonja

Anoniem

Re: Ervaring met klinieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 09:28

[
Citaat:
quote="Ponylady"]Ook in Nederhorst ten Berg (in de buurt van Loosdrecht) schijnt een goeie kliniek te zijn, Rob van Wessem zit daar. Hij is wel eens op Ermelo geweest voor lezingen.
[/quote]
\
Daar zou ik niet aan beginnen, niet zulke fijne ervaringen met die man.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Re: Ervaring met klinieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:55

Pipo"]
[[quote]
quote="Ponylady schreef:
Ook in Nederhorst ten Berg (in de buurt van Loosdrecht) schijnt een goeie kliniek te zijn, Rob van Wessem zit daar. Hij is wel eens op Ermelo geweest voor lezingen.
[/quote]
\
Daar zou ik niet aan beginnen, niet zulke fijne ervaringen met die man.
[/quote]

Hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:10

Hij stond met zijn paarden op het bedrijf waar ik heb gewerkt, ik vind zijn manier gewoon niets. Ga liever naar Emmeloord, dan maar een eind rijden.!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:21

Ik ben zelf heel erg te spreken over Emmeloord. Ik ben ook al vaak in Utrecht geweest maar Emmeloord is gewoon top. Hele goede artsen die echt de tijd voor je nemen en met je communiceren op een volwassen manier. Ook nemen ze de tijd voor je paard en noemen je paard bij naam, het zijn geen nummers voor ze. Ze laten je paard zelfs in los in de paddock voor je, terwijl in Utrecht laten ze het paard gewoon in de stal, tenzij hij natuurlijk iets aan het bewegingsapparaat heeft. Verder is de kliniek in Emmeloord gewoon vreselijk mooi en heeft het niet zo'n sfeer van een ziekenhuis, zoals in Utrecht. Er staan ook niet 20 studenten om je paard heen als er wat moet gebeuren. Ik begrijp ook wel dat ze het moeten leren, maar geef mij maar de rust voor mijn paarden. Emmeloord is echt top.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:26

De Watermolen in haaksbergen is idd top! Allebei de artsen hebben er onwijs veel verstand van. Een van de paarden bij ons is daar ook geopereerd.