voedingssuplement m.b.t. hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

voedingssuplement m.b.t. hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 13:28

Een kennis van mij haar paard hoest. Dit is vermoedelijk een combinatie van een lichte stof allergie en lichte verkoudheid (er komt een beetje wit slijm uit de neus).
het paard staat zoveel mogelijk buiten, alleen 's nachts binnen. Krijgt al fenegriek.
Wat zijn nog meer goede suplementen met betrekking tot hoesten?


Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:27


Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:45

Je zou eens kunnen beginnen met foenegriek, heeft bij mijn paard heel goed geholpen. Ook kun je bij de DA een siroop krijgen (naam weet ik niet meer) en die helpt ook heel goed. Of fentapolmin (ofzo iets.... Haha! ) Je hebt ze in de blauwe en rode pot. Voor hoesten van binnen uit en oppervlakkige hoest

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:38

Als een paard hoest door een stofallergie is het beste om hem dag en nacht in de wei te zetten (dus niet 's avonds op stal) Eventueel 2 weken ventipulmin (bedoelde je dat?), afhankelijk van de ernst. Alleen de wei op en kuil ipv hooi doet overhetalgemeen ook al wonderen. Zodra hij veel buiten staat en 's nachts nog de "stoffige" stal in gaat verhelp je het probleem niet. De pony van mijn zusje heeft het ook. Zodra die buiten staat is er nix aan de hand en je hoeft haar maar binnen te zetten (zijn binnenstallen) en ze hoest al weer. Als dat paard een buitenstal heeft kan ze overwegen om vlas of iets anders stofvrij te gebruiken, net als de buurpaarden (heel belangrijk) Al die poedertjes etc kunnen wel wat doen, maar naar mijn idee niet voldoende of ze werken op een verkeerde manier (bijv hoestonderdrukkend). En symptomen onderdrukken kan in dit geval heel erg slecht zijn voor een paard.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Lolala73, Unleash en 33 bezoekers