Snotneus en hoesten...

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

marijke*

Snotneus en hoesten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 11:26

Mijn Shetlander is al enkele dagen wat 'loom' op de wei. Normaal speelt hij dikwijls met zijn broertje en crosst hij lekker rond, maar nu is hij de laatste dagen precies echt wel niet op zijn plooi.
Vandaag ging ik met hem aan de hand wat wandelen en nadat we enkele minuten gedraafd hadden hoeste ie enkele keren en kwam er dik wit snot uit zijn neus.
Heb thuis zijn themperatuur genomen en was 37.6°C dus wel normaal.
Voorts eet hij nog steeds goed (gras en beetje voer).
Enkele dagen geleden heeft hij wel lichtjes diarree gehad, maar dat hadden de andere pony's ook wel (verandering van wei).
Voorts is het op de wei wel een beetje stoffig doordat het al meer dan een week niet geregend heeft.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn??? Hij is in orde met ontworming en inenting tegen influenza...

Gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 15:12

Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn, als ik jou was, zou ik hem wat Foenegriek voeren, dan zijn ze er meestal zo weer bovenop. Als het echt lang gaat duren, zou ik toch de dierenarts maar bellen. En opassen dat het snot niet groen wordt

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 15:43

Blijf zolang hij niet helemaal de oude is 2 keer per dag zijn temperatuur meten. Stijgt hij, toch even de DA bellen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

marijke*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 19:50

Ja ik heb vandaag zijn temperatuur al enkele keren genomen en blijft redelijk constant Pling
Als hij er maandag nog last van heeft zal ik de veearts wel bellen, een keertje te veel kan nooit kwaad eigenlijk! Knipoog

marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie