Hallo,
ruim 2 weken geleden stapte ik op mijn pony en liep ze wat stijf, beetje verzet in dr mond , kortom ze liep niet lekker. Wat ze wel vaker heeft in het begin en daar moet ze dan even doorheen. Dus ik aandrafen en toen leek ze wat kreupel op linksvoor. Het leek vanuit haar schouder te komen. Ik ben afgestapt en een stuk met haar gaan wandelen.
( ze had al eens eerder precies zo gelopen nadat ze erg druk had gedaan in de bak en uitgleed op haar linker schouder. ( jaar terug ). Toen had ze een spiertje verrekt. )
Dus ik dacht dat ze waarschijnlijk gek had lopen doen in t land en weer eens uitgegleden was.
Na haar 1,5 week niet gereden te hebben, ( we hele dag op het land natuurlijk ) ben ik er weer op gegaan om te kijken en voelen hoe ze liep. Omdat het aan de longeerlijn onduidelijk was en er niks te zien was. Maar ze liep nog steeds een beetje verzet te geven en beetje te kreupelen, kan het niet echt kreupelen noemen het was meer stijf haar linkervoorbeen gebruiken. Paar dagen later ben ik er eens zonder zadel op gaan zitten om te voelen of ze dan ook zo liep ( ik dacht misschien last van het zadel ) maar ze liep het zelfde.
Toen ben ik er na een paar dagen weer met zadel op gegaan om wéér te kijken. Dus ik zat er weer op en heb andere mensen van mijn stal die er ook vrij veel vanaf weten laten kijken die zagen niks. Ik voelde weer in het begin wat stijfheid en verzet en zeg maar over haar linker voorschouder heen stappen in draf ( in stap is er niks ) Maar als ik dan 5 minuten doorrij krijg ik ontspanning en is er niks meer te voelen.
Dat is nu al 3 dagen zo, ik heb haar nu 2 keer weer echt gereden en na 5 tot 10 minuten loopt ze normaal. In de eerste 5 tot 10 minuten loopt ze heel afentoe anders, kreupelig. Niet de hele tijd , maar afentoe een paar passen.
Wie kan uit mijn verhaal halen wat er kan zijn?
Rugproblemen?
Schouderproblemen?
Of verzet van haar, pony is erug gevoelig. Echt een merrietje die soms wat té slim is. Wat het dus zo moeilijk maakt om honderden euro's aan onderzoeken uit te geven enz.
Belangrijk detail:
Geen gevoelige hoef ( geen verschil tussen stappen op harde of zachte bodem, TOTAAL GEEN kreupelheid of gevoeligheid bij rechte stukken drafen op harde bodem, volte moeilijk te zien.
Nergens een dikke warme of gevoelige plek in het been.
sorry voor de vele tekst, ik hoop dat jullie het even lezen
Groetjes Lotte