Tinker met allergische reactie...wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Tinker met allergische reactie...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:08

Ik had mijn merrie uit de wei geplukt vanavond en ben gaan poetsen. Ik stond eerst aan de linkerkant en vond haar vacht er al vreemd uitzien, je keek zo op de huid op haar rug. Toen ik aan de rechterkant ging staan zag het er nog erger uit, daar was de plek ook veel groter. Ik ging er met mijn hand overheen en voelde bultjes. Ik dacht gelijk aan zonnenallergie, omdat een andere tinker op stal daar ook last van heeft. Ik heb voor de zekerheid de veearts maar gebeld en die heeft gekeken en zei dat ze een allergie heeft of te veel eiwitten binnen heeft gekregen. Hij kon haar wel een anti allergiespuit geven, maar hij vond het nog niet zo heel erg nodig.

Ik moet haar nu een paar dagen op stal zetten en hooi voeren om te kijken of het dan minder wordt. Ze mag nog wel een paar uurtjes per dag naar buiten. De fokker (ze staat op een tinkerfokkerij) zei dat het morgen misschien wel weer weg was, maar ik vind het wel eng. Wat als het nu wel teveel eiwitten zijn wat ze binnenkrijgt, wat moet ik daar dan aan doen? En is het schadelijk?

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:10

ik zou doen wat de DA aanraad, ook al is het niet fijn voor je paard, die allergie ook niet
en dt van dt eiwitten, tsjaa

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:14

signorita schreef:
ik zou doen wat de DA aanraad, ook al is het niet fijn voor je paard, die allergie ook niet
en dt van dt eiwitten, tsjaa

Ik doe zeker wat de DA me aangeraden heeft, ook al vind ik het ontzettend zielig voor mijn tinker, ze staat namelijk normaal 24u per dag buiten en nu opeens alleen in een box....

En het gekke is, van de bultjes heeft ze helemaal geen last. Ik heb er op gedrukt, maar ze reageerde er helemaal niet op.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:15

hhaha, mooi toch, dat ze er geen las van heeft
hebben jullie geen binnenbak waar ze los kan lopen, t'lijkt me niet dat ze daar last vn de zon heeft...

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:17

signorita schreef:
hhaha, mooi toch, dat ze er geen las van heeft
hebben jullie geen binnenbak waar ze los kan lopen, t'lijkt me niet dat ze daar last vn de zon heeft...

Ja we hebben wel een binnenbak, maar de fokker vind het niet echt nodig dat ze daar staat. Volgens hem gaat het wel snel over, en ik hoop het ook, dit is geen pretje ook al heeft ze er geen last van.

cisslevy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:50

je moet oppassen met die allergie spuit, ze kunnen er koortsig van worden, hun afweersysteem word minder, kans op hopefbevangenheid is vele malen groter.. dus heel goed met je DA bespreken voordat je overweegt zo'n prik te laten geven..

Angeliekje

Re: Tinker met allergische reactie...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:32

De veearts had ook al de punten opgenoemd wat er eventueel zou kunnen gebeuren door die spuit, dus ik heb er gelijk van afgezien.

Gisteravond ben ik nog bij haar wezen kijken, maar de bobbels waren zo goed als weg! De fokker zou haar s'middags binnen zetten, maar hij kon haar niet te pakken krijgen . Nu ga ik vanavond weer even kijken en hoop dat het nog steeds beter gaat. Een stalgenoot van mij wees me er al op dat ze misschien een plantje gegeten heeft waardoor ze die allergische reactie krijgt. Nu maar hopen dat het bij een éénmalig iets blijft.