wat is voorjaarsmoeheid?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

musje

wat is voorjaarsmoeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 13:08

Is dit gewoon een uitdrukking zoals de winterdepressie? of is dit echt een benaming voor een aandoening? Mijn paard heeft de afgelopen week last van duffigheid en toond moe nu zei gisteren iemand misschien heeft hij last van voorjaarsmoeheid. Volgens mij heeft hij gewoon een dipje maar ik ben toch benieuwd wat het inhoud.

gr marjolein

dimmelim

Re: wat is voorjaarsmoeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:24

musje schreef:
Is dit gewoon een uitdrukking zoals de winterdepressie? of is dit echt een benaming voor een aandoening? Mijn paard heeft de afgelopen week last van duffigheid en toond moe nu zei gisteren iemand misschien heeft hij last van voorjaarsmoeheid. Volgens mij heeft hij gewoon een dipje maar ik ben toch benieuwd wat het inhoud.

gr marjolein

Veel paarden kunnen in de verharingsperiode wat sloom zijn. Dit kost ze veel energie. Lijnzaadolie door het voer helpt dan vaak om gemakkelijker door de vacht te komen. Of dit de oorzaak is van het dipje bij jouw paard is moeilijk te beoordelen. In ieder geval zou ik even zijn temperatuur opnemen en nagaan wat er in zijn omstandigheden is veranderd. Bij twijfel toch even de dierenarts erbij halen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:19

Ik dacht ook dat het te maken had met het feit dat paarden (en mensen) in de winter minder zon krijgen en daardoor minder vit. D aanmaken. Aan het einde van de winter (voorjaar) komen deze verschijnselen dan naar boven. Ik heb dit ergens gehoord maar ik weet niet of het echt wetenschappelijk onderbouwd is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie