* kale plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

* kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 11:27

mijn veulentje werd geboren en direct daarna kreeg ze wat wondjes, die heb ik behandeld met betadine spray, maar nu zijn die wondjes genezen en lijkt het wel of ze kaal wordt ze krijgt overal kale plekjes en haar sprongewrichten zijn bijna helemaal kaal. wie weet wat het is en wat ik er aan kan doen. Op haar sprongewrichten komt al wat haar terug.
ze staat alleen met haar moeder in de wei en mag op de een of andere duistere reden niet bij de andere veulens. ik zie haar zo vaak krabben. dat ik het idee krijg dat ze ze zelf kaal maakt.

Eileen
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Utrecht

Veulenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:02

Veulens worden net als baby's geboren met veulenhaar (babyhaar) wat na een tijdje vervangen wordt door nieuw haar! Niet zo heel vreemd dat je dus wat kale plekken ziet, maar het haar komt wel weer terug. (net zoals op de sprongen)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 10:46

ik zag het gisteren toen ik met mijn hand haar krabte dat er hele kleine haartjes af kwamen. ik poets haar nu goed om de juek zo snel mogelijk te doen verdwijnen.
bedankt.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:04

Vriendelijk verzoek om geen dubbele berichten op het forum te zetten. Reageer aub bij het andere topic.