* rode ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 20:28

bij ons op stal staat een paard.
Dit paard is ruim 170 hoog, en boven de 20 jaar.
Door nog onbekende oorzaak is dit paard zondag op maandag nacht ten val gekomen in zijn stal, en is vast komen te liggen.
Hierbij is hij vermoedelijk in paniek geraakt, met als gevolg, 2 flinke schaafwonden boven zijn ogen, kapotte knieen, tand door zijn lip, en helemaal sloom. Maakt eigenlijk een beetje stonede indruk.
Nu zijn zijn ogen helemaal rood doorlopen. het wit wat normaal om de Iris zit, is rood.
Zijn slijmvliezen zien er wel normaal uit.
Wat kan dit zijn?
Er wordt al vanalles geroepen van teveel eiwit tot een hersenbloeding.
Maar wie geeft uitsluitsel?
Het paard geeft trouwens niet de indruk dat hij niets ziet met deze ogen


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:05

Ik ben geen dierenarts natuurlijk, maar ik ken wel een paard dat dit ook heeft gehad doordat ie een teugel in zijn oog had gekregen. Dat was dus een flinke oogontsteking!!! Moest echt behandeld worden om blindheid te voorkomen dus het lijkt me wel verstandig om de veearts ff te laten komen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 13:12

De veearts bellen, die is de enige die met zekerheid kan zeggen wat er is, wij hier achter het schermje kunnen wel wat roepen, maar daar heb je denk ik niks aan. Succes!

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 14:22

Grote kans op een oogontsteking. DA bellen. Behandeling met atropine druppels en antibiotica zalf + eventueel quadrisol. Snel reageren want dit wordt snel chronisch.

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:29

Stef mijn verzorgshet had dit ook. Het was dus een oogontsteking het moet wel behandelt worden want ogen zijn nou eenmaal belangrijeke en gevoelige zintuigen voor een paard. succes met het paardje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Amazonbot, Kidde, loveslimpie, Mariett, Plonspony en 10 bezoekers