*koker zuiver maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 14:26

zo ff een onsmakelijk berichtje Clown
maar hoe vaak moet je de koker van een ruin of hengst zuiver maken? En waarmee kun je dat dan het beste doen? Met afgekoeld gekookt water of zo.


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 22:22

dit doe je best vanzodra je ziet dat er zwart/donker 'smeersel' ofzo langs de binnenkant van de achterbenen hangt/kleeft!
met een washandje en wat lauw water kan je het deftig uitkuisen...
smakelijk Knipoog

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 00:51

Pablo heeft vaak gelige velletjes hangen.Ik haal dit er af met babyoliedoekjes omdat hij het niet leuk vindt dus dan heb ik geen tijd om het in te zepen en vooral niet om die zeep ook weer te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:28

Op stal hebben we gelukkig warm water. Als ik Lois afspuit zet ik altijd de slang op zijn koker. Hij is het gewend en vind het niet erg.
Mijn redenatie is dat door het stromende water alle dode huidcellen en zandkorreltjes wegspoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:55

Jip dat doe ik ook, maar dan vooral zomers, want we hebben alleen koud water.
Af en toe tover ik de penis te voorschijn om te kijken hoe het eruit ziet. Vellen eraf trekken of uit de koker peuteren doe ik nooit, dat is vragen om problemen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 19:25

Dan kan jij nogal goed toveren! Mijn ruin is een beetje bescheiden en geen tovertrukken helpen... Tja, je kan je paard ook niet verplichten zijn edele delen te laten zien? Of hebben jullie een trukje dat ECHT helpt?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 19:27

ik zou het niet weten visje... Verward

Ik zet dr altijd de tuin slang tegen aan, vind [**] niet erg..

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 19:36

hihi Pling , maar wij hebben geen tuinslang op de wei...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 23:05

Ik snap miet wat hier onsmakelijk aan is het is toch ook een gewoon onderdeel van t lijf van t paard wat je zeker moet verzorgen .
Je moet met je hand in de ruimte gaan tussen de penis en zijn buik zeg maar en dan (zeker als je dit nog nooit gedaan hebt )de klodders vuiligheid eruit halen .Meestal is dit zand (waar hij heel veel last van heeft ) vermengd met smeer ,wat de reuk veroorzaakt .Nooit met zeep eraan komen!!
Met warm water uitspoelen gaat ook goed ,met koud water niet want dan lost de smeer niet op .Je moet dit zeker een keer in de week herhalen en goed rondom de penis komen in de hele holte die is n.l enorm groot en er kan zich heeeel veel vuil ophopen.
Bij een hengst gebeurt dit vanzelf bij t dekken maar een ruin moet je erbij helpen .Ik heb wel eens van iemand gehoord en die had het nog nooit schoongemaakt en toen zat er een zandklont in van een vuistgrootte .Ze zeggen ook wel eens dat dat rare klotsende geluid komt van het niet schoonmaken van de koker maar of dit zo is weet ik niet .

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 20:46

Heb vandaag, na een maand, de koker van warre weer 'schoon' gemaakt.
Dat was dus weer ff geleden, en het was eraan te merken!

Aangezien wij ook geen tuinslang hebben op de wei, neem ik gewoon een emmer lauw water en een oud washandje, en zo kan je al het smeer in de holte naast de penis goed weghalen... een alternatief dus indien je niet over een tuinslang bezit!

ok, ik ga nu ff eten Vork
heb niet echt veek zin meer *LOL*

ciao

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 13:47

hoi
Dus jullie doen dat elke week, maand?
Het gaat er mij dus ook om of ik niet te veel schoon maak zodat je de natuurlijk huishouding kapot maakt.Want dan ben je natuurlijk verder van huis.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 13:50

En hoe zit dat dan met paarden die op een natuurreservaat staan? Ik denk toch niet dat die eigenaars om de 2 weken, of om de maand met een emmertje water naar hun kudde komen???

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 17:15

ik denk dat het allemaal wel meevalt. Mijn ruin laat hem gewoon regelmatig luchten!
De ruinen schagetn ook wel helemaal uit hoor net als de hengsten.Ik had van de week 3 ruinen op stal die behoorlijk met zichzelf bezig waren(ja soory maar het gebeurt nu eenmaal)
Ik heb mijn paard al 7 jaar en heb hem nog nooit schoongemaakt. Hij heeft er ook nog nooit last van gehad.
Ik denk juist door het vele schoonmaken dat het gaat irriteren het is tenslotte we een teer huidje wat daar zit.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:00

Naar het schijnt is het vooral bij ruinen dat de penis zo vuil is, en daar rond.
In het wild zijn er geen ruinen!!
En, merries hebben dan voortdurend een zogend veulen! Dus houden ze hun 'gerief' zo wel proper.

groetjes!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:01

In principe zouden ruinen op een natuurreservaat hun kokers ook moeten 'gereiningd worden', maar ik zie Hugo dat niet direct doen met zijn emmertje Party!! Knipoog Party!!

ciao

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:19

ik zet altijd een slang er tegen aan en als er dan troep in zit spoelt dat er uit. Ik vind het gewoon vies om met mijn handen erin te zitten, sorry Scheve mond\ Maar altijd als ik 'm aan het schoonmaken ben gaan zijn oortjes naar voren *LOL*

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:29

Wel Aglaranna (ik zal je zo maar noemen Knipoog ) Ik dacht eigenlijk aan Hugo, toen ik het opschreef!!! Zou wel een grappig zicht zijn!!! Tong uitsteken *LOL*

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 22:02

Ik ga dr ook niet met mn handen in hoor Nath.. Misselijk
Maar gewoon de harde waterstraal dr tegenaan, moet wel genoeg zijn.. Scheve mond\

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 22:11

Je doet het best met een washandje ofzo nathalie!

tja, Hugo in de wei met emmertje en washandje LOLZ!!!!!!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 22:19

wie is hugo?
Oja, een washandje kan ook, maar ik houd het bij de waterslang...

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 22:22

Hugo is een ontzettend vriendelijke, interessante meneer die hier in de buurt mede verantwoordelijk is voor het behoud en beheer van natuurreservaten. Hij houdt zelf verschillende paarden die zorgen voor begrazing op reservaten. Hij rijdt ook zelf en leert deze paarden op, op zijn manier Knipoog
Ok, Femke? Voeg gerust nog iets toe!!

groetjes!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 23:33

Ik maak het nooit schoon, spuit er alleen langs als ik zijn benen afspuit. Lijkt me niet goed om met vanalles erin te gaan. Dan breng je denk ik meer narigheid (bacterien en andere troep)erin met je handen en washandjes dan gezond is. Wat heeft er bijvoorbeeld al allemaal in de emmer gezeten???

Sprakeloos

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:11

Je gaat enkel rond de penis, tussen die tja, hoe moet ik het zeggen, huidlagen errond. Dus vuiler als ervoor kan het toch nooit zijn. En je kan er toch voor zorgen dat je emmer proper is!
Met een tuinslang lijkt me toch niet zo'n goede manier, dan komt er net geen vuil uit! en dat water is te koud.

cya

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:39

Ik ga volledig akkoord met de definitie van Hugo! (beter gan het niet) Aleen nog at hij wer iets van een bosjesman heeft, omdat hij zo een grappige baard heeft, maar dat even onder ons Knipoog .

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 13:22

bosjesmens... zo vriendelijk uitgedrukt, typisch femke... Party!! *LOL* Party!!
Hij ziet er dan ook wel ne 'groene' uit eigenlijk Knipoog

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Dier_en_arts, Em_, goesju, GoogleAdsense, herr_balou, Jintexx, juliedo24, kiki1976, Libra76, Lys_PPA, midori, Nanu, Nienke1979, Nimby, Rytm, Solmyrkvi en 122 bezoekers