te kort bekapt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

te kort bekapt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:41

Nou ik mijn haflinger is nog steeds kreupel en er valt niks aan te zien te voelen enzo alleen is het toevallige dat ze 3 weken geleden bekapt is en sinsdien ook kreupel ze had een horizontale scheur in haar hoef en die heeft hij eruit gekapt maar nu loopt ze nog steeds op het witti van de onderkant van de hoef volgens mij is dit de einge logische verklaring ze is laatst toen ik haar kocht nog helemaal klinisch goedgekeurd!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:23

Ja ik denk dat ze nu inderdaad tekort bekapt is. Ze is nu extra gevoelig in de hoef. Je kunt het beste op een zachte bodem met haar lopen waar geen steentjes liggen.Misschien kun je het gevoelige gedeelte insmeren met egyptische zalf dan wordt in ieder geval de binnenkant wat harder en minder gevoeliger.
Laatst bijgewerkt door greetje op 15-05-02 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

te kort bekapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:48

is inderdaad erg waarschijnlijk, alleen duurt het een beetje lang (2 weken?). Zorg dat ze niet op een harde bodem loopt, an anders moet ze misschien beslagen met een zooltje zodat de hoef weer langer kan groeien.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:09

Koop een paar hoefschoenen, nooit meer last van gevoelige voetjes en aan de ijzers hoef je ook niet.