piepend geluid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

piepend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 20:41

het is mij en iemand anders waar guido staat al een paar keer opgevallen dat guido af en toe een piepend geluid maakt. ik hoorde het toen hij aan het eten was en een keer toen hij gewoon de stal uitliep.
het geluid is moeilijk te omschrijven. hij heeft er verder geen last van voor zover ik dat kan beoordelen.

weet iemand wat dat kan zijn?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:30

Cornage geeft ook een piepend geluid het is een verlamming van de linker stemband.Typerend voor cornage is het hoge bijgeluid dat bij geforceerde ademhaling(bv na 15 minuten longeren) tijdens het inademen kan worden waargenomen. In rust valt het meestal niets waar te nemen. Je zegt dat je het hoort bij het eten en bij het naar buiten brengen. Ik zit dus denk ik harstikke fout als ik bovenstaande lees. Kan het ook een beginnende verkoudheid zijn?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:49

Zou geen risico nemen en even de DA bellen en vertellen wat je hoort.

Als hij idd hoest tijdens het rijden zou ik hem even een paar dagen lang gewone mensen hoestsiroop geven.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 21:19

Prisca schreef:
Als hij idd hoest tijdens het rijden zou ik hem even een paar dagen lang gewone mensen hoestsiroop geven.


hij hoest zo goed als nooit, alleen toen ik laatst ging longeren hoeste hij een keer bij het aandraven

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

hoesten of piepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:52

Een keer een kuch is niets mis mee, dat heb je zelf toch ook wel eens. Niet direct alle alarmbellen laten afgaan, maar bedenk een beetje wat je zelf zou voelen. Piepen snap ik niets van, dan zou het je vaker op moeten vallen zodat je beter kan omschrijven wat er is.
Maar zolang hij er geen last van heeft zou ik het lekker laten, we maken zelf toch ook wel eens rare geluiden die je niet zo bedoelt? Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

mijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:50

mijn mini merrie die haalt ook heel diep in en dan hoor je een soort knorrent geluid!
ze heeft et al heel lang!
maar ik weet niet wat et is ze heb er niet last van


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Colinda20, germie, GoogleAdsense, IASCrawler, Loe_Loe, mabellean, tengeltje11, Ubermetrics, WillemijnL, xAnthea en 36 bezoekers