Wat zijn tekenen van uierontsteking??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat zijn tekenen van uierontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 21:19

Nog steeds heeft mijn merrie een grotere uier. Het is een beetje warm, maar is niet pijnlijk als je eraan komt. Aan de onderkant is het het dikst. Ze heeft geen koorts en is zoals ik in eerdere berichtjes al zei, verder niets veranderd. Ik maak me nu nog niet zoveel zorgen, maar hoelang moet ik wachten voordat ik een dierenarts laat komen? Wat zijn de tekenen van uieronsteking?

Of zou het iets anders zijn. (tumor ofzo Scheve mond )

Ze staat ook af en toe op water hoger gras, zou het daar aan liggen en wat zijn daar de tekenen van dan? Komt dat door het eiwit en zoja wanneer trekt het dan ongeveer recht?

Verward Verward Verward

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:05

Wij hebben twee keer een merrie met uierontsteking op stal gehad. De eerste was na het afspenen en de tweede gewoon zomaar bij een merrie die gewoon opm stal stond en geen veulentje gehad had oid. Alletwee de merries ahdden een dikke opgezwolle uier die echt pijnlijk was (bij de 1e kwam er ook vuiligheid uit) en ze hadden daarbij ook flink koorts.

Ik heb geen idee wat het bij jouw merrie kan zijn maar je kan altijd toch de dierenarts bellen en vragen wat hij denkt?

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:26

Uierontsteking komt ook best wel snel opzetten, het duurt geen 2 weken voor het er is, eerder 2 dagen. De uier is behoorlijk warm en bijzonder pijnlijk.
Soms is het ook maar aan één uier en niet aan allebei.
Als je je ongerust maakt kun je er beter een DA naar laten kijken.