Paarden ook gevoelig voor vogelgriep.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tiara

Paarden ook gevoelig voor vogelgriep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:19

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:22

Aiaiai... Pfff, ik ben er echt niet gerust in...

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:23

Nou, ik zou me niet al te druk maken.

Armaris

Re: Paarden ook gevoelig voor vogelgriep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:39

Ik snap er niet veel van
Maar lijkt me niet dat je je ongerust moet maken?De paarden worden toch meestal ingeënt met influenza?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:51

Ja ze worden inge-ent tegen paardeninfluenza. Niet tegen vogelinfluenza. Die site van het ministerie is lastig te lezen. Ook kon ik er niet uit opmaken of er nog andere dieren (zoals paarden) geruimd zouden worden bij een uitbraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:58

Ik kan er ook niks over vinden over het ruimen van paarden.Ik denk wel dat je moet oppassen met loslopende honden en katten die durven het gevogelte natuurlijk op te eten en het virus zo mee in huis bij de mens te brengen.Maar dan moet die gevaarlijke variant eerst nog hier uitbreken hè.Ik denk dat het wel gaar meevallen,we hebben al wat epidemie's achter de rug .mensen worden steeds beter in het aanpakken er van.Bovendien zijn er in Azie ook maar relatief weinig mensen aangestorven.Lig er nog maar niet wakker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:58

Cookies schreef:
Ja ze worden inge-ent tegen paardeninfluenza. Niet tegen vogelinfluenza. Die site van het ministerie is lastig te lezen. Ook kon ik er niet uit opmaken of er nog andere dieren (zoals paarden) geruimd zouden worden bij een uitbraak.

Puur hypotetisch: Zou je paard uitgekeerd worden door de verzekering als ie wordt 'geruimd?'

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:01

Volgens mij niet.. Ik dacht dat er in mijn verzekering zo'n clausule? zat waarin de bijzondere gevallen staan waarbij niet wordt uitbetaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:03

Poe, dat zou dan wel dubbel zuur zijn. Nou ja, laten we ons maar niet teveel zorgen maken...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:45

Er staat expliciet bij dat paarden niet geruimd worden. Ook niet als ze het virus zouden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:07

Waar heb jij dat gevonden anya, ik heb zo gelezen en niks gevonden .ben natuurlijk wel hè.
Ik denk dat een paard op zich ook niet zo'n grote besmettingsbron is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:14

Anya schreef:
Er staat expliciet bij dat paarden niet geruimd worden. Ook niet als ze het virus zouden hebben.

Ah, thanks, ik kon het niet vinden in die tweehonderdzoveel pagina's

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:50

Zoek op paarden, dan krijg je alle referenties

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:58

In mijn manège komen heel veel duiven bij de paarden,ja ook in hun eten(gelukkig is mijn vzpaard zijn emmer afgesloten),kan het dan een risico zijn?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:34

mn paard heeft iedere dag kauwen en merels in zn voerbak zitten, incl de bijbehorende vogelpoep...ben ik niet zo blij mee!
en verder ja overdag staan ze de hele dag buiten, ook tussen de vogels maar die blijven dna op afstand, maar die vogelpoep iedere dga in zn voerbak ben ik niet blij mee!

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:40

Renske20 schreef:
mn paard heeft iedere dag kauwen en merels in zn voerbak zitten, incl de bijbehorende vogelpoep...ben ik niet zo blij mee!
en verder ja overdag staan ze de hele dag buiten, ook tussen de vogels maar die blijven dna op afstand, maar die vogelpoep iedere dga in zn voerbak ben ik niet blij mee!

oei! daar moet je mee uitkijken hoor! vogel poep in voerbak!
zo kunnen ze goed ziek worden.
vogeltjes ziekte, (weet niet of het off.zoheet, maar bij ons opstal was er een paard iig goed ziek van geworden)

verder las ik idd dat de paarden er wel gevoelig voor zijn, maar ze weten er nog zo weinig van af eigelijk.
wel klote is dat als het uitbreekt dat me vriend 3 dagen met z'n melk blijft zitten. dat wordt weggooien dan....
daar wordt je ook niet blij van.

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:57

zie nu dat op dat eiland rügen een kat is gevonden die is overleden aan het h5n1 virus.

da's niet zo lekker....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:34

CCCCorine schreef:
Cookies schreef:

Puur hypotetisch: Zou je paard uitgekeerd worden door de verzekering als ie wordt 'geruimd?'

ik denk dat je dan net als de kippenboeren een vergoeding krijgt van het ministerie van Landbouw. Bij ons werd de vorige keer de kippenfarm van de boer waar we toen woonden geruimt en onze kwartels (3) werden ook meegenomen. We zouden daar een vergoeding voor krijgen. De boer heeft het geld gehad.

Maar...... de eerste die denkt dat ie mijn paarden kan ruimen, die is nog niet jarig.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:38

Klinkt niet zo best, nou heb ik roompje en pukkie al verteld dat volgels "bah" zijn
Vind het toch niet zo prettig, ik woon op een boerderij met loslopende hond, 3 boerderijkatten en nog een hele zoot dieren. Er vliegen vogels rond die poepen enzo, d'r word af en toe een vogeltje gevangen Hopelijk breekt het niet in Nederland uit, alhoewel die kans erg groot is

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:10

Voor degene die het graag zelf even willen lezen; op blz 107 van de link in het eerste bericht staat dat paarden niet worden geruimd.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:12

Cookies schreef:
Voor degene die het graag zelf even willen lezen; op blz 107 van de link in het eerste bericht staat dat paarden niet worden geruimd.

heb je het helemaal doorgespit ?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:10

Nee, er staat in de eerste bladzijde een index

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:36

In duitsland is er wel een kat aan dood gegaan aan de vogelgriep

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:38