*** belangrijke vraag voor veearts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

*** belangrijke vraag voor veearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 23:07

ik heb het boek paardenbenen gekocht waarin u als het goed is advies op heeft gegeven. mijn pony heeft een chronische peesschedeontsteking (voor de 3e keer!) en verkleving en vergroeiing van de peesschede aan de peeswand. hij is in utrecht geopereerd. ze zeiden daar dat het wel goed mogelijk was dat hij weer goed herstelt. maandag gaan we weer terug voor een ontstekingsremmer. nu las ik in u boek dat er alleen nog maar "afgestemt" op zou worden kunnen gereden. is het niet meer mogelijk om bijv. M of misschien zelfs Z dressuur met hem te rijden? hij heeft een harde vocht bult boven zijn kogel Lips are sealed

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:00

of je er nooit meer goed op kunt rijden, dat weet ik niet, mar ik ken iemand waarvan het paard ook een peesschede ontsteking gehad heeft,
die is niet geopereerd, maar het heeft meer dan 2 jaar geduurd voordat ze weer kon gaan rijden. Nu bouwt ze de Z-oefeningen weer op. Helaas is het paardje inmiddels ook 19, dus wedstrijden zullen het wel niet meer worden.
Het kan dus erg langdurig worden.

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:59

je kent iwan en je weet wat zijn probleem was maar dat is heel wat anders dan maestro
ik ken iemand de had ook een pony met bijna het zelfde probleem
zij heeft die pony een heel jaar op het land gezet niet bij haar zelf maar bij een boer met een schetlandertje die daar al stond na dat jaar is ze een half jaar alleen maar asvalt gewerkt daarna heeft ze langzaam het weer op gebouwt in de bak nu is ze zoon 3 jaar veder en de pony loopt wel weer maar ze wou met hem wetstrijden rijden dat kan niet meer
maar het is wel weer een beetje beter geworden maar het heeft heel lang ge duurt
je kan het aan de uithof vragen maar je moet dan wel zeggen dat je hem voor sport spony hebt gekocht
dat heeft zij ook gedaan

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Paardebenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:35

Hai, ik weet dat je berichtje aan Offereins is gericht maar ik weet niet of die nog reageert, hij is namelijk erg druk. Maar in ieder geval is de Offereins van het boek niet dezelfde maar z'n vader (of oom? Verward ).
Pezen zijn altijd een langdurig verhaal, in principe weten ze op de faculteit (= Uithof) er ook best een boel vanaf.
Ik denk (na te horen wat ze er aan gedaan hebben) dat er best mogelijkheden zijn, ook richting M of zelfs Z, maar hou er rekening mee dat dit jaren kan gaan duren. En in die tijd kan er ook nog vanalles gebeuren waardoor het niet meer kan. Wel lastige problemen, pezen...

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 20:04

oke, bedankt! bij de uithof vraag ik wel verder Verdrietig