Even vooraf: de dierenarts is al gebeld, maar hij zei dat we het even moesten aankijken.
Maar graag toch jullie ideeën, ervaringen, enz.
Hier de foto's:
Zijn hoofd normaal:
Zijn hoofd nu (zoals je ziet, is vooral zijn linkerkant opgezwollen. Rechts ook een klein beetje:
Zijn lip van de zijkant normaal:
Zijn lip nu:
Bovenaanzicht:
Ook had hij gisteren een klein sneetje onder zijn oog, wat nu een beetje opgezwollen is:
Nu kan het in mijn ogen 2 dingen zijn:
1. het heeft te maken met het sneetje onder zijn oog. Dat hij bijvoorbeeld ergens tegenaan gebutst is. Maar die snee zat er gistermiddag al (was toen redelijk vers). Aan zijn lip was tot vanmiddag niets te zien.
2. de osteopaat is afgelopen woensdag geweest voor een behandeling bij Tycho. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar misschien dat het verband houdt?? De osteopaat zei ook dat ze vanallerlei bijverschijnselen konden krijgen. Ik heb haar (en haar collega) geprobeerd te bellen, maar ze namen niet op. Wel voicemail ingesproken, dus ik hoop dat ze snel terug belt.
Verder is er niets veranderd in voer. Hij heeft ook gewoon op de wei gestaan vandaag. En hij heeft niets geks gekregen waar hij allergisch voor zou kunnen zijn.
- Ik heb zijn temperatuur opgenomen, die is normaal.
- Zijn gedrag verder is ook normaal. Het ziet er niet naar uit dat hij pijn heeft.
- Hij ademt ook gewoon normaal.
- Het opgezwollen stuk is vrij hard en warm.